• k girl

Men helt seriöst, varför ser man KASSLER som festmat?!

Jag kan inte tänka mig en mer motbjudande köttbit - den är blöt och slafsig samtidigt som den är torr och tråkig. Ska jag göra broccoligratäng gör jag den hellre på en bit rökt sidfläsk eller hel bit rökt skinka. Som rå köttråvara (dvs benfri kotlettrad) är det ju bra mat, men urk purk för vinmarinerad kassler eller kassler som besprutas med saltlag.

Men vid sidan om att jag nu ser det som i princip otjänlig föda, så funderar jag lite på varför folk ser det som FESTMAT? Exakt på vilket sätt är kassler FESTLIGT? "För att det är gott"? Jag tycker att leverbiff och ärtsoppa är gott, men inte fan serverar jag det till gäster för det.

• Svar på tråden Men helt seriöst, varför ser man KASSLER som festmat?!
  • Elli47

Kan bara hålla med dig, kassler är inte kul på något vis.

• Munchies

Va? Ser folk det som festmat? Nä fy...

• Verkligen

Kassler är ju vidrigt. Processat kött med massa vätska i. Har dock också märkt att folk ser det som en helfestlig maträtt. Själv äter jag det inte ens.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Spexig

Haha! Men är inte det för att vi växte upp med det? Det var ju sååå inne på 80-talet.

Själv älskar jag kassler, stekt eller grillad, eller i currygryta, men inte tusan är det festmat! 

• Butterscotch

Alla har olika krav, antar jag, beroende på vad de äter till vardags. Jag håller med om att kassler inte är festligt (inte fläskfilé heller, men det verkar många tycka), och jag skulle inte bjuda på det på en "finare" middag.

• brünnhilde

Kassler är för mig jämställt med korv.

• caroline88

tycker oxå kassler är hemskt!

• cicci85

Har aldrig vart med om att folk ser det som festmat...

• Fidelis ad urnam

Jag tycker inte om kassler MEN, varför ska folk lägga sig i vad andra anser är festmat?!

Blir ni bjudna på mat så var tacksam och inte så dömande (menar inte att ni är dömande där och då, men efter middagen när ni gnäller om det här på FL, till er respektive eller till era vänner).

Svar på tråden Men helt seriöst, varför ser man KASSLER som festmat?!