• Anonym (Äntligen stark)

Avsluta affär med gift man för självkänslan och självrespekten

Hej. Här kommer min fula historia, som jag är så stolt över att jag fann kraften att avsluta! Hämta kraft i den, ni "andra kvinnan" som känner igen er i den! Skrapa ihop resterna av er självkänsla och ställ krav och avsluta plågsamheterna. Alla som varit i denna situation vet hur nedbrytande det är, att ständigt bli lovad, hoppas och sen bara bli sviken igen och igen. Det finns naturligvis många aspekter på hur illa alla parter far i en otrohet, men det finns det andra trådar för.
    Min historia handlar om den andra kvinnans del i det hela och vad hon bör göra för att rädda sig själv.

Jag har själv för snart två veckor sedan brutit helt med den gifte man som jag har haft ett förhållande med i nästan ett halvår. Det blev mycket starka känslor från bådas sida och han uppvaktade mig som jag aldrig varit med om förr och gjorde s.a.s stora uppoffringar för att kunna träffa mig. Han reste över 100 mil, träffade mina föräldrar och bjöd dem på mat, köpte julklapp till min dotter, sa att han önskade att jag och han skulle gifta oss sen. Men ta mig tusan känns hans löfte om att finnas här för mig i min mammas sjukdom nu, cancer, var nog fasen det som tog hårdast att han svek...

Han var också väl medveten om min bakgrund, att jag farit mycket illa då jag blivit utsatt för både en grov misshandel och en sadistisk våldtäkt i tidigare relationer, och utnyttjad för sex och min nyvunna vägran att vara bara älskarinna, nån för sex bara. Han lirkade med mig och la bomull runt allt han sa så jag började ju känna tillit till honom. Men inte såg jag några ansatser till att han skulle lämna frun och att det skulle bli vi i verkligheten...

Jag är stolt över att jag kunde skrapa ihop resterna av min självkänsla och avsluta affären. Inte var han tänkt att lämna sin fru för mig, de har varit gifta i snart 30 år och har tre nyligen utflugna döttrar, men som hans och fruns liv kretsar mycket kring.
    Allt han sa till mig var ju lögner bara och för att inte tala om hans stackars fru, hur han har ljugit henne rakt upp i ansiktet. Jag ryser är jag tänker på hur jag hör hur han sa i mobilen till frun att han var i X-stad i på jobb,när han åkt till mig i en annan del av landet och bara stog utanför min stuga och rökte...Det tänker jag på, så fräter det sönder de sista resterna av längtan efter vad jag trodde var kärlek från hans sida.

Till er som andra kvinnor som undrar hur ni ska kunna komma över relationen -tänk på alla hans lögner, hur han kan ljuga för sin fru, vill du verkligen ha den mannen i en riktig relation sen? Det vill inte jag och jag är så himla glad att jag trots allt förödande jag varit med om, hade kraften att säga NEJ! Aldrig mer! och slänga ut honom. Jag har inte ångrat mig en sekund att jag avslutade allt med buller och bång och detta trots att jag kände mycket stark kärlek och glädje med honom INNAN jag såg vart det hela barkade av...dvs ingenstans eller i samma tragiska situation av utnyttjande som jag varit i flera gånger förut. Man blir så nedslipad så man tror inte att man är värd bättre, värd en normal relation. Känner ni igen er?

Efter allt detta, så avstår jag från att gå in i en relation igen. Nu får det vara. Jag tror att jag kan leva ett lyckligt liv i allafall :) Jag ska fira mig själv att jag stått upp för mig själv nu.
    Mvh A

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 16:32
    Jag är 40år och han är 55+ så jag trodde i min enfald att han skulle vara en mogen, trygg man med koll på sig själv och sitt känsloliv, men jag missbedömde honom. Det är ju hur underligt som helst att man kan lova så mycket, bedyra hur mycket man älskar någon för att i sen nästa sekund bara ge upp det. Usch va arg jag är nu!! Grrr!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 18:18
    Han frågade mig gång på gång om jag orkade vänta på honom. En skilsmässa tar tid, det vet jag själv då jag gått igenom en, med hus, barn och allt liv och socialt umgänge man byggt upp under många år. Han sa också att han var också rädd för att jag skulle bli besviken på honom om han skulle flytta ner till mig. Tänk vad svårt sånt här är! MEN jag ÄR värd kärlek på heltid, en man vid min sida fullt ut! Jag kunde inte göra mig själv så illa att jag stannade kvar. Heja mig, heja mig!

• Svar på tråden Avsluta affär med gift man för självkänslan och självrespekten
  • Anonym (: ()

Min personliga åsikt är att 99% av de där männen vill ha S E X och bekräftelse, och det kan de nog köpa dyra presenter och resa långt och ljuga mycket för. Frestelsen är för stor helt enkelt. Jag tror även att det faktum att du har blivit utsatt för de trauman du beskriver gör dig mer mottaglig för att låta dig behandlas sådär.
    MEN all cred för att du ordnat upp situationen och stått på din egen sida med självrespekt!
    Det har inte jag klarat på senaste tiden i mitt liv.
    Grattis! : )

• Anonym (Äntligen stark)

Hej!
    Tack för ditt svar och dina stöttande ord. Ja visst är det som du säger att de är ute efter sex och bekräftelse, men den här mannen var extra jävlig för att han lindade in mig i så mycket kärlek, jag har ju aldrig fått så mycket kärlek, uppmärksamhet, stöd, ja rubbet, av en man förut. Så det gör det hela så för jädra cyniskt. Han kunde verkligen konsten i att slå blå dunster i mina ögon så jag gick på allt han sa och gjorde. Det är lättare att avfärda en man som inte bryr sig, inte ringer och inte försöker -där har man ju lätt att känna igen typen och vad de går för, men den här var så mycket lömskare....skrämmande med sån falskhet.

• Anonym

Är själv den andra kvinnan

• Nyfiken blå

Bra för dig att du insåg ditt rätta värde och att du kunde ta dig ur det här innan det gick för långt och kanske bröt ner dig och din självkänsla helt.

Hoppas du hittar någon som inte redan är i en relation som du kan få känna den kärlek och omsorg från som du upplevde först med den här "mannen"

• Anonym

Du har så rätt!! Stort GRATTIS!!!! Strular själv med gift man.....trots att jag är gift....Lycka Till verkar som detta gjort dig stark..Kram

• Eriko3
    Anonym skrev 2011-04-02 06:11:30 följande:
    Du har så rätt!! Stort GRATTIS!!!! Strular själv med gift man.....trots att jag är gift....Lycka Till verkar som detta gjort dig stark..Kram
    Måste fråga varför man är otrogen.
  • Gojtan

Hejsan!

Vad starkt av dig att ha klarat och orkat bryta upp! Jag hoppas att många kvinnor i ungefär samma situation, läser ditt inlägg och finner kraft att göra samma sak!

Min bästa vän har varit i samma situation som dig och jag har sett även hur andra råkat ut för det och jag har verkligen förstått hur svårt det kan vara. Min morbror är en sådan där man - som utnyttjar kvinnor på det viset. Jag har idag ganska så mycket psykologikunskaper i bagaget och kan väl delvis förstå hur det kan gå så här fel.

De där männen är allt som oftast rejält manipulativa och om man som kvinna (eller man - det finns ju kvinnor som fungerar likadant), inte har så bra självkänsla - behöver mycket bekräftelse från andra för att kunna bekräfta sig själv och gärna dessutom har problem med närhet i "sunda relationer", eftersom man inte tror sig vara förtjänt av en "sund relation" - så ligger man i riskzonen, tror jag.

Min bästa väninna har väldigt dålig självkänsla. Hon behöver väldigt mycket bekräftelse för sitt utseende och har aldrig bott ihop med en karl. Hon tenderar att bli kär i män som hon inte kan få. Hon säger att hon har "svårt för att bli kär" och många är de karlar som hon har ratat. Hon är väldigt omsvärmad när vi går ut och har verkligen inga problem att få uppmärksamhet. Men jag tror också att hon sänder ut signaler till dessa män - som utnyttjar kvinnor som henne. Jag själv anser att de män som uppvaktar henne är sliskiga, inställsamma och jag får avsmak för dem eftersom jag själv, anser att det är så uppenbart att de spelar ett spel. Men hon ser inte det. Hon ser bara alla komplimanger hon får och suger åt sig av dem som en svamp. Fast uppenbarligen inte tillräckligt eftersom hon trots allt hela tiden behöver mer - av andra än sig själv.

Hon är på god väg i sin självutvecklingsprocess. Men hon har en bra bit kvar, anar jag. Jag ska väl själv inte säga så mycket - jag har själv haft en minst sagt tuff uppväxt och min självkänsla har inte heller varit så bra. Men av någon anledning så drar jag till min karlar som viiill ha ett förhållande. Därmed inte sagt att de alltid vågar - och själva har självkänslan att ta emot min kärlek, man kanske kan säga att jag drar till mig alla typer men säkert flera som har motsvarande problem som min bästa väninna. Jag lever dock i ett längre förhållande och har barn.

Min bästa väninna vill ha man och barn - jag vet att hon vill det. Men så länge hon inte lär sig älska sig själv - som hon ÄR - så finns alltid risken att hon faller dit igen. Jag hoppas att DU kan lära dig älska dig själv som du ÄR - att du inser att du är värd såååå mcyket mer än det du upplevt och att du vågar sätta gränser för dig själv och litar på att DU är värd det - baaaaaaara för att DU är DU!

Om du känner dig orolig någon dag för att du inte lyckats fullt ut med detta, så vill jag berätta att det finns massor av människor som kan hjälpa dig med detta. Jag har själv gått i terapi i många år och jag vet att det fungerar om man hittar en terapeut som är bra och som man klickar med. Ta hand om dig!

Stor kram!

• Anonym (Ihop med gift ma)

Blir skrämd när jag läser här hur många som träffar gifta män, ibland slår tanken mig att det kan vara just min man!! Hur tänker Ni andra?

• Anonym (Lissie)
    Anonym (Ihop med gift ma) skrev 2011-04-26 23:47:58 följande:
    Blir skrämd när jag läser här hur många som träffar gifta män, ibland slår tanken mig att det kan vara just min man!! Hur tänker Ni andra?
    Finns inget mer spännande än gifta män, dessutom är dom upptagna av en anledning och singlar är ofta bottenskrap tyvärr
  • AhlisBlekinge
    Anonym (Äntligen stark) skrev 2011-03-10 14:13:15 följande:
    Hej. Här kommer min fula historia, som jag är så stolt över att jag fann kraften att avsluta! Hämta kraft i den, ni "andra kvinnan" som känner igen er i den! Skrapa ihop resterna av er självkänsla och ställ krav och avsluta plågsamheterna. Alla som varit i denna situation vet hur nedbrytande det är, att ständigt bli lovad, hoppas och sen bara bli sviken igen och igen. Det finns naturligvis många aspekter på hur illa alla parter far i en otrohet, men det finns det andra trådar för.
    Min historia handlar om den andra kvinnans del i det hela och vad hon bör göra för att rädda sig själv.

Jag har själv för snart två veckor sedan brutit helt med den gifte man som jag har haft ett förhållande med i nästan ett halvår. Det blev mycket starka känslor från bådas sida och han uppvaktade mig som jag aldrig varit med om förr och gjorde s.a.s stora uppoffringar för att kunna träffa mig. Han reste över 100 mil, träffade mina föräldrar och bjöd dem på mat, köpte julklapp till min dotter, sa att han önskade att jag och han skulle gifta oss sen. Men ta mig tusan känns hans löfte om att finnas här för mig i min mammas sjukdom nu, cancer, var nog fasen det som tog hårdast att han svek...

Han var också väl medveten om min bakgrund, att jag farit mycket illa då jag blivit utsatt för både en grov misshandel och en sadistisk våldtäkt i tidigare relationer, och utnyttjad för sex och min nyvunna vägran att vara bara älskarinna, nån för sex bara. Han lirkade med mig och la bomull runt allt han sa så jag började ju känna tillit till honom. Men inte såg jag några ansatser till att han skulle lämna frun och att det skulle bli vi i verkligheten...

Jag är stolt över att jag kunde skrapa ihop resterna av min självkänsla och avsluta affären. Inte var han tänkt att lämna sin fru för mig, de har varit gifta i snart 30 år och har tre nyligen utflugna döttrar, men som hans och fruns liv kretsar mycket kring.
    Allt han sa till mig var ju lögner bara och för att inte tala om hans stackars fru, hur han har ljugit henne rakt upp i ansiktet. Jag ryser är jag tänker på hur jag hör hur han sa i mobilen till frun att han var i X-stad i på jobb,när han åkt till mig i en annan del av landet och bara stog utanför min stuga och rökte...Det tänker jag på, så fräter det sönder de sista resterna av längtan efter vad jag trodde var kärlek från hans sida.

Till er som andra kvinnor som undrar hur ni ska kunna komma över relationen -tänk på alla hans lögner, hur han kan ljuga för sin fru, vill du verkligen ha den mannen i en riktig relation sen? Det vill inte jag och jag är så himla glad att jag trots allt förödande jag varit med om, hade kraften att säga NEJ! Aldrig mer! och slänga ut honom. Jag har inte ångrat mig en sekund att jag avslutade allt med buller och bång och detta trots att jag kände mycket stark kärlek och glädje med honom INNAN jag såg vart det hela barkade av...dvs ingenstans eller i samma tragiska situation av utnyttjande som jag varit i flera gånger förut. Man blir så nedslipad så man tror inte att man är värd bättre, värd en normal relation. Känner ni igen er?

Efter allt detta, så avstår jag från att gå in i en relation igen. Nu får det vara. Jag tror att jag kan leva ett lyckligt liv i allafall :) Jag ska fira mig själv att jag stått upp för mig själv nu.
    Mvh A

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 16:32
    Jag är 40år och han är 55+ så jag trodde i min enfald att han skulle vara en mogen, trygg man med koll på sig själv och sitt känsloliv, men jag missbedömde honom. Det är ju hur underligt som helst att man kan lova så mycket, bedyra hur mycket man älskar någon för att i sen nästa sekund bara ge upp det. Usch va arg jag är nu!! Grrr!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 18:18
    Han frågade mig gång på gång om jag orkade vänta på honom. En skilsmässa tar tid, det vet jag själv då jag gått igenom en, med hus, barn och allt liv och socialt umgänge man byggt upp under många år. Han sa också att han var också rädd för att jag skulle bli besviken på honom om han skulle flytta ner till mig. Tänk vad svårt sånt här är! MEN jag ÄR värd kärlek på heltid, en man vid min sida fullt ut! Jag kunde inte göra mig själv så illa att jag stannade kvar. Heja mig, heja mig!
    Jag tror att ibland tror dem på sig själva (både männen och kvinnorna) som lovar mycket och håller tunt.
    Därför så vill man tro dem. Men som du säger, kan han stå och ljuga för sin kvinna som han är gift med, varför skulle han inte kunna ljuga för dig och eventuella andra älskarinnor de har?

Hoppas att det går bra för dig.. och att du kommer att hitta din kärlek framöver. Jag tror verkligen du kommer att göra det.. !!!

mvh
    Thomas.
Svar på tråden Avsluta affär med gift man för självkänslan och självrespekten