• LillaMandarin

Hur många personer beräknar man på en tårta? Där botten ärkköpt på ica.

Jag skall göra tårtor på färdigbakad sockerkakabotten som finns att köpa på ICA etc. Hur många personer beräknar man till en sådan tårta i den storleken?? Det bjuds endast på kaffe och tårta och lite kakor vid det tillfället.

• Svar på tråden Hur många personer beräknar man på en tårta? Där botten ärkköpt på ica.
  • Runguska

8 skulle jag nog satsa på - högst, möjligen 6 om min mamma var bjuden

• mamma201107

beror på vilka som är bjudna, i vissa tillfällen kanske tre fyra bitar, andra åtta till tio bitar.

• mrshannah

8 räknar jag det som.

• VildVittra

mellan 6 till 8 tycker jag....inte fler i allafall.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 15 aug 2011
  • Lena

jag skulle säga 10st, iaf om man jäför med konditoritårtor. Men det beror ju på hur mycket man fyller dem oxå

• Erki

Det räcker alldeles säkert till 10 bitar. Men det beror ju helt på hur mycket fyllning. När jag gjorde tårtor till catering så räknade vi till ca12 bitar.
    Senast idag arbetade jag på en begravning med 35 gäster. Vi hade 3 tårtor och det blev drygt en halv över.
    Räkna även in om ni ska ha andra kakor o bullar så går det mindre tårta. Även om det serverats mat i direkt anslutning vilket vi hade idag.

Svar på tråden Hur många personer beräknar man på en tårta? Där botten ärkköpt på ica.