• Analoga

Fått en rätt stor hård jätteöm knöl bakom örat!

Som rubriken lyder. Helt plötsligt för en liten stund sedan så kände jag den! Det gör jätteont när jag trycker på den och nu värker det lite hela tiden. Den sitter bakom höger öra och om jag vrider huvudet åt vänster stramar det och gör ont också.

Någon som haft något liknande o vet vad det kan vara?

Jag är inte förkyld eller sjuk på annat sätt.

• Svar på tråden Fått en rätt stor hård jätteöm knöl bakom örat!
  • ElinJ83

Jag hade så för massa år sen, gjorde verkligen svinont...men det visade sig vara en helt oskyldig megastor finne...
    :-P

• Analoga
    ElinJ83 skrev 2011-03-10 20:29:30 följande:
    Jag hade så för massa år sen, gjorde verkligen svinont...men det visade sig vara en helt oskyldig megastor finne...
    :-P
    Trevligt   Ja jag vet inte hur länge den suttit där eller om den kom plötsligt, för jag bara tog där av en anledning och då kände jag den hårda knölen som ömmar riktigt ordentligt när jag trycker där. Genast blev jag skitorolig - man tänker ju genast CANCER - men har för mig att såna knölar inte ömmar.

Nu känns det dock jätteömt när jag rör huvudet också...får väl se vad det blir av det..
  • Analoga
    Stormflicka skrev 2011-03-10 20:34:51 följande:
    Muskelknuta?
    Ja, jag vet inte vad det kan vara...men ont gör det iaf...
  • mg79

Min sambo hade ngt liknande för något år sedan, fast den var mjuk. Stack hål på den, efter att ha rådfrågat sjukvårdsupplysningen och det rann ut massvis med var... 

• ElinJ83

Tror inte heller att de ömmar faktiskt... Det är säkert något helt oskyldigt..
    Min knöl blev helt blålila och såg riktigt läskig ut.. Killen jag var ihop med då fick hjälpa mig att klämma den, och det var ingen trevlig historia...för honom alltså :-P

• Analoga
    ElinJ83 skrev 2011-03-10 20:38:55 följande:
    Tror inte heller att de ömmar faktiskt... Det är säkert något helt oskyldigt..
    Min knöl blev helt blålila och såg riktigt läskig ut.. Killen jag var ihop med då fick hjälpa mig att klämma den, och det var ingen trevlig historia...för honom alltså :-P
    Usch usch....ja jag bad min sambo titta på den nyss och det var inte missfärgat i nuläget iaf.
  • sleepingangels
    Analoga skrev 2011-03-10 20:33:23 följande:
    Trevligt   Ja jag vet inte hur länge den suttit där eller om den kom plötsligt, för jag bara tog där av en anledning och då kände jag den hårda knölen som ömmar riktigt ordentligt när jag trycker där. Genast blev jag skitorolig - man tänker ju genast CANCER - men har för mig att såna knölar inte ömmar.

Nu känns det dock jätteömt när jag rör huvudet också...får väl se vad det blir av det..
    Jag får så jätte ofta! Det är alltid finnar för min del Brukar även få i örat och det gör ont plus att man hör så dåligt då.

Vad jag vet om cancer så gör dom knölarna inte ont utan är bara sten hårda.
Svar på tråden Fått en rätt stor hård jätteöm knöl bakom örat!