• Delfinen85

Fler med dålig erfarenhet av Minifom...

Jag började ge min son minifom för ca 1 vecka sen då han hade en del magknip, i början tyckte jag att det verkade hjälpa, men nu dom senaste 3 dagarna då jag ammat och glömt och gett han dropparna har han nästan inte haft nån magknip alls medans jag gett han dom har han haft massor, trodde det berodde på att jag fuskat, han har även kräkits väldigt mycket sen han börja med dom gjorde han inte innan, idag har han 2 gånger kräkits upp slem som fastnat i halsen och han fick svårt att andas.

Berodde inte på att han ätit fort eller nått för han var precis nyvaken och inte ätit på ett tag, lukta på slemmet och det lukta enbart minifom, ska sluta ge honom dom nu och se om det blir bättre, han gråter ju ingenting av magknipen så är ju inte kolik, tror mer han är känslig mot nått jag äter... Fler som råkat ut för liknande?!

• Svar på tråden Fler med dålig erfarenhet av Minifom...
  • norpan74

Thea kräktes oxå av Minifom så det slutade jag ganska snabbt med. Nu kör vi enbart rapning och magknipsmassage, funkar jättebra. Hon är nu 4,5 mån.

• Nemosen

pratade me en 3 barnläkare för nån vecka sen.. alla tre var övertygade om att Minifom är bluff o båg.. bara psykiskt att man tycker de hjälper.. för vem tror inte att "medicin" ska hjälpa??

• Delfinen85

norpan74: Ja, magknippsmassagen är ju kanonbra, han blir väldigt lugn när man gör den. Får också satsa på rapning istället.

• Delfinen85

Nemosen: Det tror jag med, står ju att man ska ge 10 droppar, men av dom trådar man läser verkar många ge upp imot än 30 droppar och då kan det ju inte hjälpa nått vidare om man måste överdosera så mycket.

• Nemosen

enligt dom va de ingen fara att överdosera.. skulle de ge nån som helst effekt skulle man behöva ge 3-4gånger dosen som står på flaskan och inte bara före varje mål utan även nån/några gånger däremellan.. ... säger ju en del om minifom tycker jag..

• Delfinen85

Nej,det ska inte vara farligt, men blir himla dyrt om man ger så många droppar hehe, tror den flaskan jag köpte räckte 2 dagar bara. Absolut håller med, men nu har man ju provat i alla fall.

• dreamspell

Max blev mkt bättre i magen efter att vi slutat ge honom Minifom! Synd att man inte testade att sluta tidigare(gav honom det från ca 1vecka -nästan 3mån) trodde ju det skulle bli värre om man slutade + att BVC + vår läkare sa att vi skulle fortsätta med det.. :(
    Nu kör vi enbart med massa rapning och magmassage 3ggr om dagen. vilket funkar bra!

• Moj Katile

På adrian funkade inte miniform alls

• Snurr den 1

Våran dotter är snart 4 månader & vi ger miniform (10droppar) innan varje måltid och det är kanon bra. Om vi har missat vid en matning har inget hänt, men har vi missat två gånger på rad har hon skrikit en hel del. Så tack och lov för miniform, det hjälper våran tös.

• anne82

men vuxna som testat minifom säger att det hjälper.
    och ger man minifom mer än 5-6ggr/dag då blir besvären garanterat värre.

• Fantacia

Minifom har varit våran räddning med. Vi har märkt stor skillnad. Vi provade att sluta men William fick ont i magen igen + att han kräktes mer. Och det här med att det skulle vara bluff...... fine det kanske det är men hur vet en 2 veckors bebis att det är medicin och att det ska hjälpa??????? De vet ju inte att det ska hjälpa.

• yaaniz

för oss hjälper det oxå..det är väl olika som med allt annat...för vissa hjälper det och för vissa inte.

jag tycker det e värt pengarna!

• Delfinen85

Ja,det är väl så... Slutade ge Isaac minifom igår eftermiddag, och han har varken kräkits eller haft nån magknip nu sen dess, så är väl som sagt olika för alla.

• ängeln 25

Jag gav min dotter minifom i ca 4 dagar och varje dag hade hon ont i magen(det syntes och hördes) och sen så kräktes hon en massa... Har nu inte använt dem på 4 dagar och hittils inte en ända spya och hon är mycket gladare..

• fabri

För mig har Minifon hjälpt jättebra. Jag ger 10 droppar och det funkar. Det tog en vecka ungefär innan det blev bättre men då fick plutten äntligen sova på kvällarna. Har också testat att sluta men det funkar inte än tyvärr.

• Joss79

För oss funkade minifom direkt. Tog inte ens några dagar. Men dom senaste dagarna har han börjat dreggla jättemycket och kräkas som han knappt gjort innan. Har varit slarvig med minifomen, men nu när jag läser detta så kanske det kan bero på det? Kanske är dax och sluta då han snart är 3 månader och då brukar ju magknipen försvinna för många.

• Iorsson

Joss79

Jag satt precis och skulle skriva samma sak. Freddie är snart 3 månader och har även han börjat kräkas vattnigt (ibland kräks han slemmigt dreggel ) och dreggla mycket. Han tar i fruktansvärt när han ska bajsa och det kommer en hel del pruttar. Minifomen hjälpte ibörjan här också. Nu den sista veckan vet jag att jag har slarvat vid vissa måltider och tänkt att det är därför han mår sämre. Sen fick jag för mig att det var för jag ätit något dumt. Jag har "pruttgympa", magmassage och rapar honom ganska ofta.

Blir förvirrad ibland. Tänk om han kunde säga vad det beror på istället. Funderar med på om jag ska sluta ge minifom, men ska man då sluta tvärt eller trappa ner?

• Delfinen85

ängeln 25: Låter ju exakt som det va för oss...

• Ung kvinna

Jag slutade med Minifom på min lilla son. Jag tyckte att han blev dålig i magen av dropparna och mer ledsen.

• Nemosen

Fantacia.. känner de där som ett påhopp lite kanske... menar inte att bebben fattar.. menar att de e typ psykiskt för dig att du "inbillar" dig att de funkar för att de e medicin..
    men de e roligt att höra att de funkar för många. för min lille grabb funkade de inte alls.. alla barn är ju olika!!

Svar på tråden Fler med dålig erfarenhet av Minifom...