• ässklingen

Vad tycker du är dåligt eller minder bra med Sävedalen och Mölnlycke???

Söker ny bostadsort för vår familj och har tittat mestadels i Mölnlycke men även lite i Sävedalen. Jag är så förbannat rädd för att välja fel uppväxtplats för mina barn.

Så, känner du till Mölnlycke eller Sävedalen? Vad är INTE bra med dessa ställen???

• Svar på tråden Vad tycker du är dåligt eller minder bra med Sävedalen och Mölnlycke???
  • bustjejen

Jag har vänner (barnfamiljer) som bor både i Mölnlycke och Sävedalen. De trivs utmärkt och är jättenöjda.
    Vi har tittat på hus där, och båda har områden som är väldigt trevliga.
    Något negativt kan jag inte säga, om våra vänner inte är nöjda, så döjler dem det för oss i alla fall .

• ässklingen
    bustjejen skrev 2011-03-10 21:30:22 följande:
    Jag har vänner (barnfamiljer) som bor både i Mölnlycke och Sävedalen. De trivs utmärkt och är jättenöjda.
    Vi har tittat på hus där, och båda har områden som är väldigt trevliga.
    Något negativt kan jag inte säga, om våra vänner inte är nöjda, så döjler dem det för oss i alla fall .
    Skönt o höra! Får man fråga vart ni bor nu??
  • bustjejen
    ässklingen skrev 2011-03-10 21:36:12 följande:
    Skönt o höra! Får man fråga vart ni bor nu??
    Vi bor i Göteborg (i Lunden) nu, men ska flytta till Kullavik i maj. .
  • ässklingen
    bustjejen skrev 2011-03-10 21:45:34 följande:
    Vi bor i Göteborg (i Lunden) nu, men ska flytta till Kullavik i maj. .
    Åh grattis! Spännande! Hur tänkte ni när ni valde ort då??
    Jag tänker

*natur
    *säkerhet, dvs låg kriminalitet o inga problemområden
    *valmöjligheter för barnen sen när det kommer till förskola, skola och kompisar!
    *bra kommunikation till jobb i göteborg
    *gångavstånd till typ fik, affär, bibliotek och annat man kan göra med barnen

Jag är alltså inte ifrån Göteborgstrakten från början och har väl därför inget naturligt område jag dras till.
    Nu bor vi i Hindås och vi trivs verkligen, men nu börjar vi se framåt och då är det ändå kanske liiiite för begränsat här...
  • bustjejen
    ässklingen skrev 2011-03-10 21:56:50 följande:
    Åh grattis! Spännande! Hur tänkte ni när ni valde ort då??
    Jag tänker

*natur
    *säkerhet, dvs låg kriminalitet o inga problemområden
    *valmöjligheter för barnen sen när det kommer till förskola, skola och kompisar!
    *bra kommunikation till jobb i göteborg
    *gångavstånd till typ fik, affär, bibliotek och annat man kan göra med barnen

Jag är alltså inte ifrån Göteborgstrakten från början och har väl därför inget naturligt område jag dras till.
    Nu bor vi i Hindås och vi trivs verkligen, men nu börjar vi se framåt och då är det ändå kanske liiiite för begränsat här...
    Ja, vi tänker väl ungefär lika som er...
    * inga problemområden
    * skolan ska ha bra rykte
    *bra kommunikationer
    * närhet till naturen
    *mycket barn i området

Har ni tittat något på Lerum?
    Det är väldigt trevligt, bra skolor och bra kommunikationer till stan med pendeln.
  • Citrusblomman

Jag har bott i Sävedalen nu (södra delen) och äldsta sonen har precis börjat förskola. Måste säga att vi än så länge trivs väldigt bra här och jag tycker att det är en väldigt familjevänlig ort.

Lycka till!

• Citrusblomman
    Citrusblomman skrev 2011-03-10 22:04:56 följande:
    Jag har bott i Sävedalen nu (södra delen) i tre månader och äldsta sonen har precis börjat förskola. Måste säga att vi än så länge trivs väldigt bra här och jag tycker att det är en väldigt familjevänlig ort.

Lycka till!
    Glömde skriva "i tre månader" :)
  • ässklingen
    bustjejen skrev 2011-03-10 22:03:11 följande:
    Ja, vi tänker väl ungefär lika som er...
    * inga problemområden
    * skolan ska ha bra rykte
    *bra kommunikationer
    * närhet till naturen
    *mycket barn i området

Har ni tittat något på Lerum?
    Det är väldigt trevligt, bra skolor och bra kommunikationer till stan med pendeln.
    Ja i Lerum bodde min sambo när vi träffades. Men det gillar vi inte... Liksom grått.... Kanske är centrumet som är misslyckat. Vet inte riktigt.. O typ Gråbo känns heeelt uteslutet!
    Nä det står nog ändå mellan Sävedalen och Mölnlycke! (om jag nu inte får veta nåt jag inte visste här...)
  • bustjejen
    ässklingen skrev 2011-03-10 22:24:15 följande:
    Ja i Lerum bodde min sambo när vi träffades. Men det gillar vi inte... Liksom grått.... Kanske är centrumet som är misslyckat. Vet inte riktigt.. O typ Gråbo känns heeelt uteslutet!
    Nä det står nog ändå mellan Sävedalen och Mölnlycke! (om jag nu inte får veta nåt jag inte visste här...)
    Ja centrumet kan jag hålla med om
    Lerums centrum ser inte ut att ha förnyats sen 50-60 - talet..

Hoppas ni hittar något hus ni gillar i Mölnlycke eller Sävedalen
  • caroline88

Tror både två är bra! Känner folk i båda som trivs som fisken i vattnet! Men personligen tycker jag Mölnlycke är mycket mysigare ställe!

• ässklingen

Bara positivt alltså?! Skönt..

• ässklingen

Nån mer som har åsikter??

Svar på tråden Vad tycker du är dåligt eller minder bra med Sävedalen och Mölnlycke???