• Glad i hågen

Willys blöjor bäst i test???

Hörde att Willys blöjor fått bäst i test i Råd& Rön och köpte för att testa dom. Men jag vet inte om vi fick ett paket som var ett måndagsexemplar eller om alla är så. Men det blir fullt med gelekulor i rumpan på lillan. Alltså MASSOR. Ofta har kanten gått upp så det kommer ut ur själva stoppningen tror jag.
    Är det fler som känner igen problemet?

• Svar på tråden Willys blöjor bäst i test???
  • Tussetösen

har du skickat en reklamation?? kanske var fel på blöjan just..?!?

• Sasson

Har inte testat willys, men har fått såna gelékulor både från Pampers, Libero och Coops blöjor. inte massor, men nån enstaka ibland. Tror det är när blöjan "fått vad den tål" om man säger så. har även fått det ur genomblöta ammningsinlägg.

• fru bengtsson

Jag har Willys blöjor till vår dotter och är nöjd med dem - oftast!
    En del av blöjorna lämnar "kristaller" på hennes hud och det verkar vara lite ojämn kvalité. För det mesta är de dock väldigt bra tycker jag, och eftersom hon inte berkar besväras av det, bli röd eller så, så fortsätter vi med dem p g a priset!

• Madsi

Jag provade också Willys blöjor. Värdelösa!! Fullt med gelekulor i rumpan på lillan plus att jag tyckte att han alltdi var fuktig om rumpan. Nix!! Willys blöjor köper jag aldrig mer!

• Tumbling down

Håller med, dom är jättedåliga det läckte sån där fyllning från allihopa! Köper inte dom nå mer!

• desire

jasså att ni fått såna problem med dem, för oss funkar de utmärkt, konstigt...har bara köpt de en gång, men ändå.

• Glad i hågen

Kanske man skulle skicka en reklammation....

Vi har också fått några enstaka "bubblor" från Libero som vi annars använder, men bara på nattblöjan som hon haft länge, och bara några få. Aldrig så här mycket, och aldrig att blöjan har spruckit.

• Venus

Har använt Willys ganska länge nu...
    Är jättenöjd med dem...
    De gelekulor min son kan få av Willys är långtifrån vad han får från andra blöjor så vi håller oss till dessa

• Glad i hågen

Vad betalar ni för Willys blöjor? Hörde av en kompis på en annan ort att dom ger 69. Här kostar dom 89... Och det kan man ju få Pampers eller Libero också för om det är nån kampanj.

• Venus

Betalar 89 på Willys Hemma, och emellanåt är det extrapris på "Stora" Willys och då ger vi 69 kr per pkt...

• Venus

Har aldrig fått tag på tillräckligt mycket rabattkuponger för att komma ner i det priset på ex Libero, så jag är tacksam över att sonen kan använda Willys
    Dotterns rumpa klarade bara Libero så det blev några dyra år...

• Glad i hågen

Nä, 69 är nog svårt att komma ner i, men 89 tar dom på Willys för Liberoblöjorna också om man handlar för 200.
    Hurs om helst, vi kör väl på med Willys nu och kollar hur resten funkar, vi har väl bara använt 7-8 st från paketet än. Men tendensen är "mycket bubbligt"...

• n k

Klara bara Libero!
    Inga trasiga kanter, gelekulor.. kanske dyra.. men det bästa för mitt barn!
    Är bäst!!

• Glad i hågen

Mmmm, n k, jag är nog beredd att instämma... Sa just till min kille i kväll att dom här Willysblöjorna kanske får bli "fylla-på-blöjor" i skötväskan, för dom räcker ju upp till 18 kg.

Men frågan är hur dom kunde bli bäst i test? Testade dom inte på riktiga rörliga bebisar utan bara allmänt uppsugningsförmåga, kanske?

• Glad i hågen

Klipp från Råd & Röns hemsida:

"Jättarna Pampers och Libero blev omsprungna av de billiga uppstickarna Bambolina och Willys i vårt test av 10 blöjor.

Alla blöjorna fick toppbetyg för uppsugningsförmågan, som klassats som den viktigaste egenskapen i testet, men bara Bambolina och Willys fick femmor i totalbetyg. Det är framför allt klumpningstendensen som skiljer blöjorna åt, en egenskap som inte viktats högt i testet.

För Willys och Bambolina fick vi betala 1:45 och 1:55 per blöja i ett storpack med 62 maxiblöjor. Pampers och Liberos blöjor kostade 2 kronor styck i motsvarande förpackningsstorlek.

Pampers Baby-Dry och Huggies fick sämst betyg för tejpens vidhäfting. Är tejpen dålig kan blöjan lossna.

Bara en blöja är miljömärkt med Svanen, den från Coop.

Testade blöjor
    Bambolina classic
    Cien air comfort maxi play
    Coop soft and dry maxi
    Euroshopper maxi
    Huggies super-flex
    Ica maxiblöjor
    Libero discovery maxi
    Pampers active fit maxi
    Pampers baby-dry maxi
    Willys maxiblöjor"

• Sasson

Hm... undrar just hur de fick det till 2 kr styck för pampars och libero... det kostar de inte här...

Jag köper de jag har rabattkuponger för, min dotter verkar ha en rumpa av garvat läder

• vallis

Jag tycker att Willys byxblöjor är riktig skit..Jag har alltid använt Pampers eller Libero. Kevin har blivit röd eller fått stora utslag på rumpan med Willys byxblöjor..Dessutom var det inte bra passform, det läcker både kiss och bajs.. Har fått bytta hans kläder och sängkläder under natten och dagen...
    Men nu är har jag åter igen Pampers...Nu har Kevin en ostörda nätter...ALDRIG MERA WILLY BLÖJOR!!!!!!!!

Svar på tråden Willys blöjor bäst i test???