• ebk88

Förskolor Enköping? :D

Finns det någon Enköpingsbo här inne som har lite koll på förskolor här i stan?

Vi är ganska nyinflyttade och ska nu välja förskola till vår lilla son (han ska börja i januari 2012). Vi är ganska säkra på vilka vi väljer mellan men det skulle vara roligt att höra lite vad ni har för erfarenheter av dom olika.

Vad säger ni till exempel om Ljunggårdens förskola? Vi tycker att den verkar intressant! Sen tänker vi förmodligen söka Lärlingen också (den har vi fått höra va andra föräldrar att den är helt okej).

Dock får jag alltid sån beslutsångest! ;) Vill gärna veta om Ljunggården verkar bra så att jag vet vilken ordning jag ska ta dom i.

Sen kanske ni har några tips på andra bra förskolor i samma del av stan som ovan nämnda?7

TACK :D

• Svar på tråden Förskolor Enköping? :D
  • Deela

Hejsan!
    Och välkommen till "stan"!

Min son går på Pysslingen, en privat förskola. Jag är jättenöjd med den, det enda negativa är väl om man har aviga arbetstider eller pendlar långt till arbete för öppettiderna är 6,30-17,00.

Lycka Till!

• Lizzie01

Hejsan,

Välkommen hit! Mina barn går på ett privat alternativ - Blixten. Vi är supernöjda med det! Nära till stationen om man pendlar,trevlig och engagerad personal m.m.

Hoppas du hittar en bra förskola till din lille kille!

• Lin3

Hej! Lite sent svar men jag har jobbat runt på en massa förskolor i Enköping och jag rekommenderar Pysslingen. Vår dotter gick där. Alltså det är den mest fantastiska förskolan jag vet, underbar personal! Nu bor vi i Västerås och jag saknar fortfarande den förskolan och hennes fröknar. Finns ingen bättre, den är i en helt egen klass. Arbetsglad personal och de håller väldigt hög standard på allt!

• ebk88

Åh avd kul att få lite respons.
    Jag ska kolla lite :)
    Vilken avdelning på pysslingen gick hon?

• ebk88

Nu har jag skickat en intresseanmälan till pysslingen. Vi har sökt lärlingen, ljunggården och romberga förskola hos kommunen än s¨å länge.. men när jag pratade med dem i telefonen förra veckan lät det som att det var VÄÄÄLDIGT svårt att få plats på något av sina val på vårterminen. MEN om ens barn är född i oktober och fyller 1 år då, så kan han juinte börja dagis redan i augusti. Suck..
    Men vi får väl se. Vill väl helst ha på lärlingen tror jag.

Men nu har jag sökt på pysslingen också eftersom du skriver så gott om dom. Det blir ju lite längre att gå dit med honom, men om jag ska pendla sen när jag börjar jobba igen så kan man ju ta den vägen till stationen liksom.

Åh hoppas vi kommer att få en bra plats. Jag vet egentligen inte vart jag vill att han ska gå. bara vart jag inte vill att han ska gå typ haha. jaja håll tummarna!

Svar på tråden Förskolor Enköping? :D