Min sambo säger nej till allt, hur hade du reagerat?
Hur skulle du reagera på detta:
Du frågar din pojkvän, ska vi flytta ihop? Han svara: Nej, inte just nu.
Du frågar din pojkvän, ska vi förlova oss? Han svarar: Nej, jag vill inte.
Du friar till din pojkvän? Han svara: Nej, jag vill inte gifta mig det är löjligt.
Du frågar din pojkvän, ska vi skaffa barn? Han svarar: Nej, inte på många år.
Du frågar din pojkvän, ska vi skaffa ett till barn? Han svarar: Nej, inte på väldigt många år.
Efter 7 år tillsammans så har han inte velat ta ett enda steg framåt. Och ni ska veta att jag inte tjatat, dessa frågor har kommit under årens gång.
Och vi bor faktiskt ihop. Men det hände för att han hade varit tvungen att flytta då hyran höjdes på hans lägenhet och han inte hade råd att bo själv mera.
Och vi har ett barn. För 2 år sedan blev jag oplanerat gravid och valde att inte göra abort trots hans protester. Han var så jävla arg.
Han älskar sin son, mer än allt. Och han var så glad efter att chocken lagt sig.
Och tro nu inte, att jag blev gravid med flit, för vi använde kondom. Och fråga mig inte hur fan det gick till.
Idag sitter jag här, med en klump i magen. Jag mår illa. Läntan efter att han skulle säga dom magiska orden. Längtan efter bröllop och ett syskon tär på mig. Jag har ont i hjärtat.
Borde han inte vela? Frågar, men får inga svar.
runt omkring oss förlovar sig våra vänner, flera killar har friat och bröllop planeras. Alla verkar ha fått sitt efterlängtade pluss med första, andra och till och med tredje barnet.
Och jag vågar till och med säga att många av dom har inte ens hunnit vara tillsammans mer än 3 år, medans dom 2 paren som hunnit passera 5 år har gift sig ena och har börjat bebisverkstan på nummer 3 och andra är gravid med nummer 2 och planerar bröllop till jul.
Man kan ju inte jämnföra med andra, men jag kan inte låta bli längre. Vi är ganska unga ännu, så det är inte det som är mitt problem.
Hur skulle ni reagerat?