• Anonym (Utnyttjad)

Min chef mobbar mig???

Jag börjar känna mig mobbad av min chef.
    Jag jobbar ca 30%, men vill ha mer timmar. Och det har jag sagt. Men efter jag har sagt det har det ändå börjat 3 st nya, OK de är inte "nya" för de har varit anställda inom företaget.. Men ändå? De kommer inte ens från samma stad och får mer timmar än mig, och jag tror inte de har varit anställda lika länge som mig. Nu kom det 2 nya till, då (eftersom jag tjatat) får jag 50% precis som de får, MEN de skriver ju på nya kontrakt, medan mina 50% är "ett muntligt avtal" som är tillfälligt... (de påstår att det är tillfälligt som de nya också ska ha 50%, men de får ju det på kontrakt.. inte jag)
    Och dessutom vill de inte ge mig mer timmar för jag har ju en massa krav! Jo minsann, jag sa att efter att ha jobbat varje helg i 3 månader och bara kvällar på vardagar, att det inte funkar. Jag behöver vara ledig några helger då och då, och kanske jobba ett morgonskift istället så jag kan hämta mitt barn på dagis, jag då har jag plötsligt massa orimliga krav.

Nu är det så att jag häromdagen sa till min chef att jag ska på bröllop om 2 månader, och om jag kunde vara ledig den dagen. Näpp, vill jag vara ledig får jag ordna det själv, vi har inte ens fått schema för den tiden än, men eftersom vi ska ha rullande schema så vet vi hur vi jobbar ändå, och det är ingen av de andra som kan byta med mig...Så jag ska inte kunna gå på ett bröllop som är om 2 månader!! Har aldrig varit med om något sånt här innan... orkar inte mer.

Jag ställer ALLTID upp! Jag kommer in om någon är sjuk, jag jobbar över om det behöv, jag är snäll och trevlig... Men jag får ingenting tillbaka.

Jag har barn, jag kan inte  bara säga upp mig från ett fast jobb, hur dåligt jag än mår där. Men hur gör man? 

Är det någon som är insatt om vilka rättigheter man har?  

• Svar på tråden Min chef mobbar mig???
  • krompa

Oj, vad jobbigt...
    Är du med i ett fack som kan hjälpa dig?
    Om inte så är det nog dax att söka annat jobb, jag tycker det låter konstigt att du bara har kvällar och helger. (om facket inte kan hjälpa dig menade jag).

• MickeN1973

Din chef tycker tydligen inte om dig

Gör det du ska och inget mera, det är ju bevisat att ställa upp inte lönar sig.

Och sök annat jobb 

• MeMayo

ta kontakt med ditt fackliga ombud.. kan du inte lägga in om semester den dagen bröllopet är? eller ta en föräldrapenningsdag?
    jag vet inte inom vilken branch du är men om du vill kan du inboxa ifall jag kan svara på nåt, är arbetsplatsombud inom mitt fackliga förbund..

• Anonym (Utnyttjad)

Jag har precis gått med i facket, det är Handels, jobbar i butik.
    Har ju inte BARA kvällar och helger, men till 80%, så det blir i snitt 1-2 (var)dagtider i veckan, det är inte så mycket. 
    Jag söker massor av andra jobb, men är rädd att det blir samma sak där, och då kommer jag inte vara fastanställd. Hoppas få komma tillbaka till ett arbeta som jag hade tidigare på ett av sveriges största företag, de anställer ju nytt folk hela tiden. Att det ska vara SÅ svårt!
    Jag är ju för fasiken en jättebra medarbetare! Jag är alltid i tid, kommer minst 10 minuter innan jag börjar. Ställer upp till 100% de gånger jag KAN, har jag min son då så kan jag ju inte bara dumpa honom, men annars så kommer jag om de ringer. Jag är 27år och har haft ansvarspositioner innan, så jag är mogen och gör mitt jobb utan att flamsa. Jag är jättetrevlig mot alla kunder och hjälper så mycket jag kan, jag ÄR serviceminded som f*n.

Man blir liksom deppig av att det är så, att aldrig få ett "bra jobbat idag", "det skötte du bra"... Bara kritik. Och aldrig ett positivt svar på mina arbetsansökningar, inte ens en intervju. Jag har varit på ansökningskurser där man får lära sig skriva CV'n mm, och mina ser JÄTTEBRA ut enligt "experterna"... What to do?

Svar på tråden Min chef mobbar mig???