• Kaktus7

Tips på bra nattblöja..

Har en rund liten son på 1 år & 12 kg som älskar att sova på mage.

I början använde vi bara Libero men gick över till enbart Willys när han började med byxblöjor. Dock har vi fått slopa den vanliga Willysblöjan som han hade på natten eftersom den gav hemska utslag. Så nu är vi tillbaka på Libero och dessa läcker var och varannan natt.

Någon som kan tipsa om den bra blöja som håller heeeela natten? Gärna inte pampers då jag är lite skeptisk till det märket..

• Svar på tråden Tips på bra nattblöja..
  • Shian01

Jag hade ju tänkt tipsa om pampers... dom har fungerat bäst på vår son, vi har provat de flesta märkena, men pampers har alltid varit bäst. Varför är du skeptisk till pampers? *nyfiken*

• Mumin75

Hade också tänkt tipsa om pampers... den blöjan som heter pampers baby-dry. Helt klart den bästa blöjan vi hittat mot nattläckage. Faktiskt så har den aldrig läckt för oss, vilket alla andra blöjor vi testat gjort under natten. Vi använder inte pampers annars för jag gillar inte deras andra blöjor (föriutom dom för nyfödda, dom är helt ok) men just denna blöjan är så jävla BRA

• Kaktus7

Jag gillar inte att de innehåller parfym & lotion. Men jag kanske får böja mig och testa den, det är ju bara på natten iaf =)

• Kaktus7

Han har vanlig blöja på natten.

• ModestyB

Det finns Pampers utan parfym och lotion också... Det är dom blöjor som funkat bäst för oss, men det är ju olika från barn till barn.

• Kaktus7
    ModestyB skrev 2011-03-11 11:30:34 följande:
    Det finns Pampers utan parfym och lotion också... Det är dom blöjor som funkat bäst för oss, men det är ju olika från barn till barn.
    Åh, vilken då??
  • ModestyB

Hade så starkt för mig att de har en variant märkt med astma och allergiförbundets logga, men nu kan jag inte hitta den på deras hemsida, mystiskt. Kolla om du ser loggan på något paket i butiken nästa gång...

• Kaktus7
    ModestyB skrev 2011-03-11 12:57:01 följande:
    Hade så starkt för mig att de har en variant märkt med astma och allergiförbundets logga, men nu kan jag inte hitta den på deras hemsida, mystiskt. Kolla om du ser loggan på något paket i butiken nästa gång...
    Nu har jag haft tid att forska lite.

På pampers hemsida står det att de rekomenderas av astma & allergiförbundet. Och att de inte innehåller parfym eller lotion. MEN några variantern har en liten liten mängd vaselinbaserad formula. Men det är "bara" 3 av 4 sorter som har detta. Easy up helt fri.
Svar på tråden Tips på bra nattblöja..