• Havsluft

Varför luktar det ammoniak (?) i garderoben?!?

Vi bor i hyreslägenhet. Jag har haft mina kläder i en väggfast garderob i många år - MYCKET tätt packade.

Idag fick jag för mig att omorganisera och drog ut alltihop. Efter en stund märkte jag att det började lukta jättekonstigt i garderoben?! Det luktar starkt och obehagligt, kanske som ammoniak? men jag har lite svårt att exakt definiera lukten. Jag upptäckte också att det finns några rör där inne, men jag vet inte vad det är för något.

Är det någon som har den minsta lilla idé om vad lukten skulle kunna bero på? Jag vågar inte hänga tillbaka något innna jag löst mysteriet...

• Svar på tråden Varför luktar det ammoniak (?) i garderoben?!?
  • Tigerkattan
    Havsluft skrev 2011-03-11 11:46:37 följande:
    Vi bor i hyreslägenhet. Jag har haft mina kläder i en väggfast garderob i många år - MYCKET tätt packade.

Idag fick jag för mig att omorganisera och drog ut alltihop. Efter en stund märkte jag att det började lukta jättekonstigt i garderoben?! Det luktar starkt och obehagligt, kanske som ammoniak? men jag har lite svårt att exakt definiera lukten. Jag upptäckte också att det finns några rör där inne, men jag vet inte vad det är för något.

Är det någon som har den minsta lilla idé om vad lukten skulle kunna bero på? Jag vågar inte hänga tillbaka något innna jag löst mysteriet...
    Har du katt?
    Rören, går det inte att ta reda på vad som finns i dom?
  • Havsluft

Nej, ingen katt och inga andra husdjur heller.

Jag väntar på att sambon skall komma hem och lista ut vad som finns i rören. Men badrummet ligger vägg-i-vägg, så kanske är det bara vatten?...

• Tigerkattan

Ammoniak är en lukt man kan känna från svett o urin, därav min fråga.
    Bästa är ju att ta reda på var rören leder och om dom är orsak.
    Om du luktar på det som varit i garderoben, är det någon pryl som luktar mer då? 

• Havsluft
    Tigerkattan skrev 2011-03-11 11:58:10 följande:
    Ammoniak är en lukt man kan känna från svett o urin, därav min fråga.
    Bästa är ju att ta reda på var rören leder och om dom är orsak.
    Om du luktar på det som varit i garderoben, är det någon pryl som luktar mer då? 
    Nej, inte vad jag märkt ännu. Det konstiga är ju att det är mina vanliga kläder som hänger där, alltså jag öppnar den garderoben och tar ut grejer varje dag! Och där finns bara rena kläder, inget som är svettigt... Ja, rören är förstås den troligaste orsaken, men jag kan ändå inte lista ut varför det skulle lukta så starkt från dem...

Men tack för att du försöker hjälpa till!
  • Tigerkattan

Skönt att det inte är något som hängt där, och med tanke på att det inte luktat innan, varit fullpackat och nu är helt tomt, så låter det verkligen som rören är boven i dramat Obestämd.
    Kan du inte ringa hyresvärden om hjälp? 

Glad jag kan vara till hjälp, även om jag inte hjälper, så att säga Flört .

Svar på tråden Varför luktar det ammoniak (?) i garderoben?!?