Min man undviker att kramas etc för att jag "sticks" (har fått oönskad hårväxt på hakan)
Jag har fått oönskad hårväxt på hakan, inte jättemycket, men tillräckligt för att det ska synas. Det började för ungefär 10 år sedan.
Att vara tjej och ha "skäggväxt" (eller vad man nu ska kalla det) är dels jobbigt socialt, men framför allt för mitt förhållande.
Handlar det bara om den sociala delen så kan jag ju lösa det genom att raka mig varje morgon.
Men problemet är att min man undviker att kramas, för att jag sticks, och jag är jätteledsen över detta.
Jag har testat att raka bort det varje morgon, men då blir det stubb som ändå känns om man vill krama om sin man (eller sina barn).
Jag känner att jag behöver byta metod. Har testat en hårborttagningskräm, men tyckte huden blev så obehaglig på ytan - så jag trivs egentligen inte med den metoden.
Letade lite på nätet och hittade något som heter Epicare. Har någon testat? Vad tyckte ni? Eller har ni tips om något som ni tycker är bättre?
(Jag vill inte använda IPL...)
Det här är väl ett I-landsproblem, men jag behöver verkligen lösa detta för att få mitt förhållande att fungera bättre, och för att kunna krama om mina barn någon gång ibland utan att de ska behöva känna att "mamma sticks".