• this is it

Ni som börjat på pergotime utan blödning, läs!

Hej jag började på en kur trippeldos pergotime utan att jag först fick mens då jag läst här på familjeliv att det fungerat för vissa!

Undrar nu vilken dag efter sista tabletten som ni fick ägglossning???
    Det är ju svårt att veta vilken dag man är i cykeln nu...

Skilde det sig nånting med kuren utan blödning jämfört med den med blödning??

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Ni som börjat på pergotime utan blödning, läs!
  • Songs from the wood

Ägglossningstestet visade positivt den dag jag tog den femte tabletten! Jag är nog extremt lättstimulerad!

• this is it

Oj då! Började du testa så tidigt eller du kände av det, därför du testa! Jag är på femte tablett dagen idag men har inte testat än men känns inte som den är på väg heller   :(

• Songs from the wood

Jag kände av det fast det gick liksom raketfort så jag kunde nästan ha missat det.

Hoppas nu inte att det var fem ägg som släppte och alla flera blev befruktade! Fick inget UL och har aldrig kört med pergo tidigare så jag vet inte riktigt hur kroppen reagerar.

Om jag har otur blev det ingen ÄL alls, men ÄL-testet har aldrig visat så starkt positivt så jag hoppas att det verkligen var ÄL.

Har du tagit någon kur tidigare? Detta var min första! Jag har haft hormonrubbning sedan ett MA i vecka 12 i november och inte haft någon ÄL sedan dess...

• this is it

okej, beklagar missfallet!

Ja jag har testat:
    1 enkelkuringen äl
    2dubbelkurer (varav en i kombination med metformin): ingen äl
    3 trippelkurer inkl.denna: ägglossning på första av dom,på dag 21, men inte andra ocg tredje vet jag inte än

Du har säkerligen haft ägglossning om det visar positivt! Vet några st som fått så tidigt.

Varför började du på pergo utan blödning om jag får fråga? Sa din gyn att det var ok?

• Songs from the wood

Men då hoppas vi att det blir ÄL runt dag 21 för dig denna gång också!

Okej, jag har aldrig hört om någon som fått ÄL så tidigt som jag fick!

Nej, jag frågade inte min gyn om det var okej. Jag bara körde på! Har hört att de gör så i andra länder (om man har väldigt gles mens) så då gjorde jag det också.

Fick du OK av din gyn?

• this is it

nej han ville först att jag skulle ta primolut nor för att få blödning och dom tar man i 10 dagar...orkade inte vänta. Jag tänkte att man kanske inte får äl alls om man gör "fel". Vi får se om den dyker upp....
    Jag vet en tjej här på fl som var och kola med vul på dag 13(alltså 3 dagar efter sista tabletten) för att se om hon hade några ägg på G, läkaren kunde inte se något men det visade sig att de var för att hon redan blivit gravid på den kuren!
    Hoppas att det nu blev en liten bebis på dag fem då :)

• Songs from the wood

Okej! Så som jag förstår det ska man ha köra på provera/primolut eller dylikt för att rensa ut den gamla slemhinnan. Det är lättare att bli gravid tydligen om slemhinna är färsk/ny eller hur man nu ska uttrycka det.

Men jag tror inte att det gäller alla. Jag har haft sex mitt på ägglossningen två gånger i mitt liv och dessa två gånger har jag blivit gravid. Vid det tillfällen då jag blivit gravid var det minst två månader sedan jag hade mens. 
    Således var slemhinnan inte purfärsk.

Jag tror att det där med "gammal slemhinna" gäller dem som har problem med slemhinnan... men det är bara min teori! Slemhinnan växer ju till sig efter ägglossningen också så jag tror att om man har bra tillväxt så fäster ägget ändå.

Men som sagt... bara mina teorier!

• this is it

Ja vi får hoppas det!

Såg föresten att du bor i skåne, gör jag med, får jag fråga vilken stad? :)

• Songs from the wood

Jag bor i södra Småland i Kronobergs län! 

Är det någon ägglossning i sikte för dig?

Gjorde ett gravtest igår som visade positivt. Är förhoppningsfull men livrädd! Vågar inte ta ut något med tanke på hur det gick sist!

• this is it

oj redan!! Grattis! Ingen ägglossning för mig i sikte överhuvudtaget, vågar inte hoppas på att de blir någon heller :(

• this is it

Fick lika starka streck på Älstickan idag på dag 18 :D Hur går det för dig? håller knytet i sig :)
    På vilken dag testade du positivt efter äl?

• Songs from the wood

Aha! Hoppas på ÄL då för dig!

Testade positivt på 7-8 dagar efter ÄL. Allt bra än så länge! Hoppas verkligen det går vägen denna gång.

Svar på tråden Ni som börjat på pergotime utan blödning, läs!