• Amy27

Hur ska jag rengöra barnvagnen?

Jag har BF om 5 veckor och har börjat förbereda för bebisens ankomst.
    Jag har fått en jättefin Brio duovagn med löstagbar ligginsats från mamma. Den är begagnad (min lillebrors) men välbevarad. Problemet är ju att den stått i förråd i snart 8 år och behöver fräschas upp.
    Det går att ta av tyget från liggdelen bland annat och tvätta i maskin men jag är rädd att den då krymper.

Hur ska jag lättast rengöra/fräscha upp den??
    Lite grönsåpa och tvättsvamp? Finns det kanske ngn sprej som man kan använda och torka av??

Alla tips och råd är välkomna! =)

• Svar på tråden Hur ska jag rengöra barnvagnen?
  • Lovely Miia
    Amy27 skrev 2011-03-11 13:59:35 följande:
    Jag har BF om 5 veckor och har börjat förbereda för bebisens ankomst.
    Jag har fått en jättefin Brio duovagn med löstagbar ligginsats från mamma. Den är begagnad (min lillebrors) men välbevarad. Problemet är ju att den stått i förråd i snart 8 år och behöver fräschas upp.
    Det går att ta av tyget från liggdelen bland annat och tvätta i maskin men jag är rädd att den då krymper.

Hur ska jag lättast rengöra/fräscha upp den??
    Lite grönsåpa och tvättsvamp? Finns det kanske ngn sprej som man kan använda och torka av??

Alla tips och råd är välkomna! =)
    Du kan ju tvätta av alla lösa tygdelar i badkaret om du inte vill köra i maskin
    Sen låt de hängtorka..
    Du kan tvätta med tvättmedel o sköljmedel, ha bara i pyttelite

O använd en tvättsvamp o skrubba tyget med
    Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Amy27

Vi har inget badkar och delarna är alldeles för stora för att tvättas i handfat. :(

• Lovely Miia
    Amy27 skrev 2011-03-11 14:49:29 följande:
    Vi har inget badkar och delarna är alldeles för stora för att tvättas i handfat. :(
    har du dusch??

släng ut delarna på duschgolvet o kör med duschslangen =)
    Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Fru Bagger

Tvätta i maskin du! Om du följer tvättrådet så krymper den inte mer än att det töjs tillbaka när du drar på klädseln igen :)
    Jag köpte en begagnad Brio Happy liggdel på Blocket och eftersom jag inte vet riktigt vem som haft den, så tvättade jag rubbet (utom sufletten då den var för bökig att ta isär) och det gick alldeles utmärkt att sätta tillbaka klädseln sen. Fräscht blev det! :D
    Min största oro var om den skulle färga av sig då yttertyget är rött och fodret vitt, men jag kan inte se att det hänt någonstans!
    Om du ska tvätta delar där det ingår yttertyg kan jag tipsa om att skippa sköljmedel, eftersom det blir lite mer motståndskraftigt mot fukt och smuts då.

Lycka till!

• sarsparis

Det ska gå att tvätta, 30 grader står det på vår brio vagn. sufletten ställer du in i duschen, tar lite yes eller såpa och torkar av.

• Flisan79

Jag har en brio happy 07 och har tvättat alla delar inklusive sufletten i maskin utan problem flera ggr.
    Sufletten får man meka lite med men så svårt var det inte
    Snart dax för en ny omgång!

• Cecci78

jag har alltid kört våra klädslar i maskin på 30-40 grader, något skonprogram

Svar på tråden Hur ska jag rengöra barnvagnen?