• Wagram

Namnet Gaia ?

Nu skall vi inte ha nagon mer bebis an pa ett tag, men jag tycker det ar sa himla roligt med namn. Stotte pa flicknamnet Gaia nyligen (uttalas Ga-ja med tonvikt pa bada a:na) och tyckte det var fint, och ovanligt. Jag tror att det ar jordegudinnan inom nagon mytologi, vet dock inte vilken. Skall lagga det pa minnet for en ev. framtida dotter. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Namnet Gaia ?
  • vichy

Min fasters hund heter Gaia, fast jag tycker verkligen att det ær ett fint namn. Jag skulle nog inte vælja det sjælv men jag ær nog lite konservativ nær det gæller namn.

• Aprildelfin

Gaia är jordens gudinna i den grekiska mytologin, ursprunget till allting som växer på jorden. Jag gillar det namnet skarpt!

• Cinnalinna

Jättefint! Jag har en kompis som heter det. Underbart namn med tanke pa vad det betyder.

• ludicrous

Fin betydelse, men låter det inte lite som att man inte kan uttala något ord elle rinte kan prata rent?

• moje

Föe mej är namnet Gaia ett hundnamn.
    Kände en hund som hette så.

Men det finns väl andra "djurnamn" som människor har, och tvärtom....

• Snova

Inte fint,låter som ett smör eller ngt... Alla tycker olika!

• Mama Law

tänker på ett bussbolag i norge (bergen) som heter gaia trafikk så för mig blir det ett bussnamn

• wellah

Min mammas väninnas dotter heter det

• Supermummy

Känner också en hund som heter Gaia.

• lei

hihi vet också en hund som heter gaia.. en spansk hittehund

• lei

måste bara tillägga att det är ett väldigt vackert namn!

skulle vara jättefint på en liten flicka!

• Lena A

Känner en häst och en hund...

• Piskumi

fint, men forsta jag tankte pa var nagot heeelt annat nar jag laste det namnet.
    assosiationer kan vara forodande for sma barn som borjar skolan, barn mobbas... sa jag hade inte valt det till vart barn *nar det blir var tur*

Svar på tråden Namnet Gaia ?