• Mojs83

Ni som haft en annorlunda känsla andra/tredje gången. Visade sig er oro vara befogad?

Hej!
    Jag har en helt annan känsla denna gång när jag är gravid än tidigare. Det är någon konstig oro i kroppen om att allt inte är som det ska med barnet i magen. Visst var jag orolig första gången med men det kändes mer som en "naturlig" oro.
    Nån annan som känner igen sig? Hur har det gått för er? Var oron obefogad?

Ska på RUL om 2 veckor i v. 19+0.

• Svar på tråden Ni som haft en annorlunda känsla andra/tredje gången. Visade sig er oro vara befogad?
  • Snooze

Nej, tyvärr var den inte det Men det var å andra sidan mycket tidigare...
    Under min fjärde graviditet kände jag direkt att det inte stämde...först så mådde jag inte illa redan 3-4 dagar innan mensen skulle komma sen var plusset otroligt svagt. Jämför man med de 3 första barnen så var det sån otrolig skillnad (och nu även med barn 4, 5 och 6)
    Sen skrek hela min kropp att nåt är FEL! Mentalt och känslomässigt var det helt omöjligt att föreställa mej att jag var gravid.
    Efter första vul så var fostret mycket mindre än vad det borde varit (tror jag var i v 9 men fostret var mer som v 6) Efter andra vul efter en vecka hade det inte vuxit något alls och efter tredje vul efter ytterligare en vecka fanns det inga hjärtslag.
    Nu var det missfallet inte så tungt för mej eftersom jag hela tiden visste att något var fel och vi funderade faktiskt på att själva avbryta graviditeten innan vi fick bekräftat att hjärtat inte slog. Men visst var det jobbigt endå.
    Lycka till och håller tummarna för att det är ditt fall bara är dina känslor som spökar.

• Emmizen80

Även jag hade en känsla i kroppen av att något inte stämde från den dagen det blev ett positivt gravtest. Hela kroppen "skrek" att det inte stämde. Den grav var inte som min tidigare. Men likförbannat bröt jag ihop då det visade sig vid vul att fostret hade dött. Lycka till och hoppas din känsla är fel.

• MiniJi

Någon mer?
    Jag väntar också mitt andra, i v 14, och känner mig väldigt orolig :(

Hur känner du dig TS, är du fortfarande orolig?

• Mojs83

Ja, jag har inte varit på RUL än så fram tills dess kommer jag nog vara det.

Känner ju rörelser så det är inte det att jag tror att den inte lever. Utan att något ska vara hemskt fel.

• molly50

Jag har också känt en konstig oro i kroppen. Men när jag var på KUB-testet och fick se att allt verkade vara som det ska så lugnade jag ner mig litegrann. Väntar nu på tid för RUL. Är gravid i v 17 med andra barnet.
    Jag hade inte alls samma känsla när jag var gravid med min första,men i mitt fall så kan det vara det att jag känner oro för min ålder. Jag är 38 år och kommmer att vara 39 när bebisen kommer. Man har ju hört en del om vilka risker det innebär osv,och det kan ju vara lite skrämmande.
    Jag var 34,på mitt 35:e,när jag fick min första och det var inga som helst problem.
    Mina värden är lika fina nu som då och på KUB-testet såg allt bra ut,som sagt.
    Men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig litegrann. Framförallt med tanke på åldern osv. Det är ju det jag har emot mig,så att säga.

• MiniJi

TS, hur går det för dig? Har du varit på rul?

• Anna4

Min oro stämde men det var tidigare. Jag misstänkte hela tiden att det var galet o fick mf i v 10. Men du har ju gått längre :) Hoppas att allt är bra o lycka till på måndag!

• Fotbollsmamma

Jag vart gravid förra året och gick hela sommaren med en oro och känsla om att det inte skulle gå vägen.. Tredje barnet skulle det bli, men på rul upptäcktes att vår lillskits hjärta slutat swlå i ca v 17 (rul var i v 19) Nu är jag i v 21 och det känns mycket bättre ;)

Lycka till på måndag ts!! Kramar

Att älska är ingenting, att älskas är någonting. Att älska och att älskas är allting
  • Tetran

Ja, tyvärr. När jag väntade mitt andra barn kändes det aldrig riktigt bra. Hade hela tiden en stark oro och hela kroppen skrek fel fel fel. Omedvetet och medvetet. När han sen föddes såg jag direkt att jag hade haft rätt. Han föddes med ett ovanligt syndrom och blev endast 19 dagar gammal. Han skulle fylla 1 år nu den 19 april. Nu 
    är jag gravid igen i v 32 och känslan är inte alls som förra  grav.

Jag tror att man ska lyssna på sin kropp och sin intuition. Den brukar stämma.

Var nog inte ett sånt svar du ville ha...... 

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • MiniJi

Jag måste säga att min känsla stämde också tyvärr. Var på UL idag och läkaren konstaterade att graviditeten hade avstannat för två veckoer sedan, borde varit i v 15 nu.

Ingen tid är bortkastad så länge man har roligt!
  • Anna4

Jobbigt MiniJi!! :(

Hur gick det TS! Hoppas det gått bättre för dig än oss andra med dessa känslor..

• Mojs83

Hej!
    Det gick bra idag. Enligt RUL en frisk liten pojke (av vad de kan se). En del saker syns väl inte på UL.
    Känslan har nu blivit lite bättre men jag tror nog den inte kommer släppa helt förens den är ute.

• Tetran
    Mojs83 skrev 2011-03-28 21:27:55 följande:
    Hej!
    Det gick bra idag. Enligt RUL en frisk liten pojke (av vad de kan se). En del saker syns väl inte på UL.
    Känslan har nu blivit lite bättre men jag tror nog den inte kommer släppa helt förens den är ute.
    Vad skönt!
    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Anna4

Skönt!! Jag har funderar över hur det gått, vågade nästan inte läsa...

• MiniJi
    Hej!
    Så skönt, grattis :)
    Ingen tid är bortkastad så länge man har roligt!
  • Cattis01

Jag var också jätte orolig hela min grav, trodde verkligen att det  var något fel. Jag gjorde Ul och det visade inget konstigt. Men hela jag sa att det var något fel.
    Men ack så fel jag hadeSkrattande han är jätte frisk liten kille.

Jag tror samma som någon annan skrev att det kan ha med ålden att göra, jag är inte purfärsk direkt.

• Cattis01
    Hej!
    SedärSkrattande grattis!!
Svar på tråden Ni som haft en annorlunda känsla andra/tredje gången. Visade sig er oro vara befogad?