Hjälp, jag klarar inte av mitt jobb!
Mitt jobb gör mig knäpp! Och innan nån hinner säga det: jag är jätteglad att jag har jobbet eftersom jag alldeles nyss varit arbetslös under ganska lång tid. Därför känns det ännu sämre att det går så dåligt.
Jobbet går ut på att sitta ensam i ett rum och sammanfatta texter, plus göra överskådliga diagram över grejorna. Jag har sjukt svårt att koncentrera mig. Allt är som i skolan, fast tråkigare och helt meningslöst. Ångest att göra dåligt ifrån mig och bli arbetslös! Rastlös, fyrkantiga ögon.
Jag var helt oförberedd på att känna så här, i mitt förra jobb (vikariat) var jag duktig och uppskattad, men då hade jag också kollegor och varierande arbetsuppgifter.
Idag är det fredag och det är värsta dagen eftersom jag har en massa saker som måste vara klara innan helgen och den högen ändras hela tiden och jag kan inte gå hem förrän det är gjort.
Snälla, hur gör ni som är ambitiösa och disciplinerade? Jag mår dåligt varje gång jag tänker på jobbet bara för att det är så här och för att jag är så dålig.