• Anonym

Svärmor satte in dödsannons för vår son utan att fråga oss

Vi har nyligen förlorat vår son och har haft mycket telefonkontakt med släkten. När min sambo pratade med sin mamma för någon vecka sedan fick han veta att hon satt in dödsannons i tidningen där hon och resten av sambons familj bor. Detta har hon gjort utan att prata med oss. Hon hade heller inte meddelat sambons syskon som hon skrivit med i annonsen. Brukar man inte fråga den dödes familj samt de som står med i annonsen innan man sätter in den?

• Svar på tråden Svärmor satte in dödsannons för vår son utan att fråga oss
  • Loriyana

Hon antog väl att ni hade tillräckligt att tänka på? Jag tycker det var fint gjort!

• bastardized

Beklagar det ni har varit med om men jag tror hon gjorde det av välvilja, jag tycker det var en vacker handling av henne.

• sextiotalist

Jag tror att det är fritt fram, det är inte alls ovanligt att man kan se flera dödsannónser och ibland kan man ana en viss osämja mellan släkterna. Nu är det inte nog det som ligger bakom, utan kanske mer av godhet och sorg
    Det är ju väldigt osmart att inte tillfråga de som stod på annonsen.
    Beklagar sorgen

• UntilTheDark

Hon ville väll bara väl.....

Beklagar sorgen.

• Anonym (kram)

Jag tycker också att det var fint, så det känns tråkigt att det gjorde er ledsna. Jag tippar också på välvilja och stor kärlek till ert barn.

Tusen tankar till er.

• Anonym

hon tänkte nog att ni hade annat att tänka på just nu.... fint gjort av henne.

• Loriyana

Håller med om att det är lite osmidigt att inte fråga alla som var med på annonsen. Men som vissa redan har skrivit så är det rätt vanligt att det finns flera dödsannonser som lagts in av olika familjemedlemmar. När någon dör så finns det många som sörjer. Ditt barn var älskad av många så naturligtvis kommer släkt och kanske även vänner vilja sätta in en annons. Men om du verkligen ogillar iden så skulle jag föreslå att du säger detta till dem.

• Anonym

Jag beklagar sorgen.

Det är inte ovanligt att man ser att t.ex. kollegor till äldre som dör, elever till lärare som dör eller andra i personens liv sätter in sina "egna dödsannonser" i tidningarna. Det är ett sätt att visa att man sörjer personen och även ett sätt att visa deltagande just med de närmst anhöriga.

• caroline88

Beklagar verkligen!

Men tycker som fler andra, att det var fint.
    Hon har väl en egen sorg att bearbeta?

• skorpionen80

Vem som helst får sätta in en annons, bara fint att flera gör det. Hellre det än att 20st samsas om en. Men visst brukar man tillfråga folk innan man skriver med dem i annonsen.

• ica

Beklagar att ni förlorat er son. Tycker nog att svärmor borde frågat er och de andra som står i dödsannonsen först. Nog är det mer känsligt när det gäller ett barn än nån gammal som dött.

Svar på tråden Svärmor satte in dödsannons för vår son utan att fråga oss