• Lady81

Är Joicos produkter bra för att reparera skadat hår?

Undrar om någon använt sig av märket Joico? Undrar om hårvårdsserien Joico K-Pak för att reparera ett skadat hår som är blonderat och utsatt för hårt slitage är bra?
    Söker verkligen efter mirakel produkter för mitt hår och vill ha alla tips som ni har för ett sönderblonderat hår och behöver repareras. 

• Svar på tråden Är Joicos produkter bra för att reparera skadat hår?
  • MattiasFru

nu kanske jag är negativ men min erfarenhet säger mig att det finns ingen mirakelkur hur mycket olika saker man stoppar i håret, oavsett prislapp eller märke. Det är bara att klippa och låta bli att slita på det som fungerar. men du kanske har bättre tur än mig

• Lady81
    MattiasFru skrev 2011-03-11 21:44:06 följande:
    nu kanske jag är negativ men min erfarenhet säger mig att det finns ingen mirakelkur hur mycket olika saker man stoppar i håret, oavsett prislapp eller märke. Det är bara att klippa och låta bli att slita på det som fungerar. men du kanske har bättre tur än mig
    Givetvis har du rätt, man måste ju klippa av en del och ta hand om det. Men att hitta bra produkter för håret gör det enklare att reda ut och har man tur så ser det inte så poröst och fluffigt ut som det gör annars om man inte använder några produkter över huvudtaget.
  • Ellabus

Jag älskar Joico, har använt K-pak schampo och är supernöjd. Brukar använda (nu har jag glömt namnet...) den gråblå tuben de har som balsam. Den återfuktar väldigt bra, kan användas som en inpackning också. Den gör underverk för mitt hår i alla fall. Det finns ett balsam i samma färg, men det är alltså inte det jag använder utan "inpackningen". Jag har visserligen inte blonderat, men har en längre tid haft midjelångt, tonat hår, gått igenom två graviditeter och en sjukdom som tar rätt så hårt på håret, så jag behöver också något riktigt bra. Använde Kerastase tidigare och var mycket nöjd, men Joico slår faktiskt allt annat för min del.

• Lady81
    Ellabus skrev 2011-03-11 22:04:35 följande:
    Jag älskar Joico, har använt K-pak schampo och är supernöjd. Brukar använda (nu har jag glömt namnet...) den gråblå tuben de har som balsam. Den återfuktar väldigt bra, kan användas som en inpackning också. Den gör underverk för mitt hår i alla fall. Det finns ett balsam i samma färg, men det är alltså inte det jag använder utan "inpackningen". Jag har visserligen inte blonderat, men har en längre tid haft midjelångt, tonat hår, gått igenom två graviditeter och en sjukdom som tar rätt så hårt på håret, så jag behöver också något riktigt bra. Använde Kerastase tidigare och var mycket nöjd, men Joico slår faktiskt allt annat för min del.
    Åh va roligt att höra! Kanske borde jag köpa inpackningen och schampo och balsam i den där K-Pak serien. Förhoppningsvis är den lika bra för mig som den är för dig Glad
  • Ellabus
    Lady81 skrev 2011-03-11 22:17:20 följande:
    Åh va roligt att höra! Kanske borde jag köpa inpackningen och schampo och balsam i den där K-Pak serien. Förhoppningsvis är den lika bra för mig som den är för dig Glad
    Jag köper inte balsam, jag använder "inpackningen" som vanligt balsam. Det har rätt så krämig, tjock konsistens och fungerar utmärkt som balsam. Väldigt drygt. Sist jag handlade schampo sa frisören att inpackningen i serien K-pak annars valts till den bästa, av frisörer, och var väldigt bra (om jag minns rätt :/). Funderar på att testa den nästa gång, även om det känns dumt att gå ifrån ett vinnande koncept :). "Moisture Recovery Treatment Balm" heter det förresten, den gråblå tuben, var tvungen att kolla. Tycker absolut att du ska testa, även om det kostar löjligt mycket mer än vad vissa andra märken kostar på ICA :).
Svar på tråden Är Joicos produkter bra för att reparera skadat hår?