• fefferonin

hjälp, det kommer blod när jag kissar, varför?

vet inte om detta är inom rätt ämne, men nån av er kanske kan hjälpa mig.
    jag äter p piller å har gjorti ca 2,5 år. min mens bör komma om 2-3 dagar. men igår upptäckte jag lite blod i urinen och idag ver det ännu mer, det rör sig inte om stora mängder, men ungefär som mensens första eller sista dagar. Det kan väl inte va mens eftersom ajg fortfarande är på raden med hormon tabletter på ppillerkartan.
    har ju hört att d e allvarligt med blod i urinet, jag ringde barnmorskan i morse, men hon var inte där på fredagar, ska jag vänta å se ifall d går över eller ska jag uppsöka läkare?

• Svar på tråden hjälp, det kommer blod när jag kissar, varför?
  • Nathalie32

Blod i urinen låter inte bra!
    Jag skulle ringa sjukvården om jag vore du....

*kram*

• Zmulan

det kan vara urinvägsinfektion.....sök läkare idag, gå inte med det över helgen....lycka till

• Omorfia

Visst är det möjligt att få en blödning trots p-piller. Är du säker på att blodet är i urinen?
    Har du några andra symptom? Man kan ha blod i urinen vid urinvägsinfektion, men det är sällan så mycket som jag tycker att du beskriver.

Ring sjukvårdsupplysningen eller din vårdcentral. Om det är en urinvägsinfektion kan barnmorskan inte hjälpa dig.

• papillon

Kan vara en urinvägsinfektion. Sök idag så du inte får värre besvär i helgen.

• fefferonin

men ska det inte svida å göra ont om man har urinvägsinfektion
    när man kissar ? jag känner inget sådant iallafall, .har aldrig haft någon sån "mellanblödning" heller.

• Syrran79

Kan oxå vara början på njursten... Kontakta vårdcentralen så dom kan ta en urinsticka (kontakta din husläkare, inte barnmorskan).

• Syrran79

Men, du hoppas jag inte skrämde dig... Njursten är vanligare hos killar, det är nog bara en urinvägsinfektion - lite pencillin och sen blir du bra!

• Lum

Är blodet i urinet eller kommer det från slidan? Om du vet det är det lättare att fundera kring vad det kan vara. Är det verkligen i urinet tycker jag du ska kontakta läkare. Antqagligen är det då urinvägsinfektion. Är det från slidan kan du prat med marnmorskan om att kanske ändra p-piller. Men då tror jag inte att det är lika bråttom.

Hoppas det blir bra!

• Zmulan

Det måste inte göra ont när man har urinvägsinfektion

• fefferonin

ok har undersökt lite nu... blodet kommer ifrån slidan, är det alltså ingen fara då?

• Omorfia

Nej det är ingen fara. Man kan ha mellanblödningar utan att det är nåt fel (oftast är det inte det). Om du alltid eller mycket ofta har mellanblödningar så kan du byta p-pillersort. Fråga din gynekolog eller bm.

Svar på tråden hjälp, det kommer blod när jag kissar, varför?