• Anonym

Angående värktabletter..

Måste få lite råd här...
    Har så satans ont i ryggen idag städa som en idiot igår och det small nästan till i ryggen..
    Problemet e väll att jag har städnigt ont i ryggen...
    Då blir det oftast några smärtstillande tabletter...först va det alvedon..nu hjälper inte dom..
    Sen ipren och nu hjälper inte dom heller ändå så e jag inte beroende så sätt alls av dom tar bara en om dan max två nångång ibland..
    Men vad är bäst för ryggvärk?

• Svar på tråden Angående värktabletter..
  • Nyfiken gul

för det första: VILA!!!

Att inte värktabletter hjälper kan i mycket bero på att man inte vilar o tar det lugnt.... o då blir värken värre...

om du känner att du är öm o så i ryggen idag kan det ha blivit en diskförskjutning eller att du fått ikläm en ischiasnerv. då hjälper inte värktabletter.

Vila, håll ryggen varm o gör så lite som möjligt.

Är du gravid??

• Anonym

Nej jag är inte gravid..
    Vila funkar inte i min vardag lite i mellan åt

• Danbala

Om du har ständigt ont i ryggen behöver du gå till en läkare, såklart!
    Sjukgymnastik är ofta en bra lösning - de är duktiga på att lista ut vad det kan vara som orsakar problemen och vad du kan göra för att mildra dem.

• Anonym

Tro mig har redan varit hos läkare och där får man bara piller har gjort rygg röngen och det som visar e att jag har skolios..och sjukgymnast ja en tens aparat och ett träningspass hemma som inte hjälper...

• Danbala

Aha, men då är du ju proffs på ryggvärk. Har du provat acetylsalicylsyra också? (Aspirin/bamyl/treo)

Det är det enda (av de lättillgängliga icke receptbelagda tabletterna) som biter på svår värk för min del. Men vi funkar ju alla olika...

(Starkare tabletter med huvudsakligen den aktiva ingrediensen är t.ex. paraflex comp och sådana - receptbelagda och med klar beroendeframkallningsrisk.)

Svar på tråden Angående värktabletter..