• maadicken

Har ditt barn fått annorlunda röst efter att ha tagit bort halsmandlar och polyper?

Nu har det inte gått så lång tid än, han opererades i tisdags, men efter operationen har han fått en helt annorlunda röst. mycket ljusare än han hade tidigare. Han pratar oxå lite genom näsan och lite "bebisaktigt".
    Att han pratar genom näsan och inte riktigt rent kan jag tänka mig är för att det inte är läkt än, men kan man skylla röstförändringen på det med?

Hände det något med rösten på ditt barn efter operationen?  När blev det som vanligt igen, om det blev det?

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Har ditt barn fått annorlunda röst efter att ha tagit bort halsmandlar och polyper?
  • mia1980

Kan bara svara hur det var för mig när jag fick mina bortplockade...

Ja, rösten ändras lite.
    Det röstläge som rösten ändras till är det normala, så som det var innan var inte det normala.
    Anledningen till detta är för att luften har mer plats nu än innan.
    Att han pratar lite nasalt kan vara för att det gör ont i halsen än och det kommer gå över, men den lite ljusare rösten får ni vänja er vid. Den blir mörkare när han blir äldre.

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • Rymdblomma

Mni styvson op bort halsmandlar och polyper och redan direkt efter op ändrades hans röst radikalt.. den blev ljusare och som du säger mer bebis aktig men nu har vi vant oss :)

• maadicken

ja då är det bara att vänja sig vid den annorlunda rösten då. konstig känsla att inte säkert urskilja sitt eget barn bland andra barns  röster... men det kommer väl....

• Mia80

Hej
    Min sån var inne igår och gjorde op. Nu låter de som han har sugit helium när han pratar är det denna röst som kommer vara kvar??

• maadicken
    Mia80 skrev 2011-03-17 16:34:37 följande:
    Hej
    Min sån var inne igår och gjorde op. Nu låter de som han har sugit helium när han pratar är det denna röst som kommer vara kvar??
    ja ungefär så hade jag nog kunnat beskriva min son med...
    sonens röst är fortfarande inte som den var innan, men han låter betydligt mer "normal" nu iaf han opererades den 8/3.
Svar på tråden Har ditt barn fått annorlunda röst efter att ha tagit bort halsmandlar och polyper?