• hundhår

Radiofrekvensbehandling pga smärta i nacke?

Hej, provar här och ser om någon har genomgått radiofrekvensbehandling mot smärta i nacke och rygg? Ska själv försöka få det godkännt av mitt landsting då det inte finns någon klinik i Göteborg som gör detta. Hoppas också de behandlar mina smärtor i höger skuldra. Har en svår nackskada och skador i höger skuldra sedan en bussolycka. Någon med erfarenheter? Berätta så mycket som möjligt gärna, speciellt om det påverkade ev. huvudvärk eller migrän? Tack på förhand.Glad

• Svar på tråden Radiofrekvensbehandling pga smärta i nacke?
  • jessie29

Hej!
    Har själv nyss genomgått radiofrekvensbehandling på min nackskada..
    Fick först göra "testblockader" med bedövningsmedel för att diagnostisera vart den största smärtan kommer ifrån,,i mitt fall svarade jag bra (var nästan smärtfri ett dygn..Solig  på blockad mellan C 2/ C3 och C 3/ C4
    så där gjorde läkaren radiofrekvensen
    Nu är det så nytt, så jag kan inte riktigt svara på om det har hjälpt mej el inte..Har fortf bedövning som sitter i, huvudet känns tungt och nacken är riktigt öm. Men om jag förstod läkaren rätt, så kan symtomen bli värre, man kan få ondare mm i flera veckor, sen om man har tur får man fin smärtlindring som KAN sitta i upp till flera månader, el år.. I värsta fall återgår smärtan och värken till det "normalonda" tillståndet
    Jag tyckte iaf detta var så värt att prova, även som diagnostisering, i mitt fall har jag så många skador i olika nivåer, detta kan ju vara en bra vägledning tillsammans m rtg inför en ev operation..
    Fråga gärna om det är ngt mer du undrar på..
    Jessie

• hundhår

Hej, tack för att du hörde av dig du får gärna höra av dig igen om några veckor eller har du någon blogg eller hemsida där du berättar om hur det går? Vem gjorde du det hos? jag försöker få remiss till Karlstad. Lycka till och hoppas det blir bättre än innan! Mvh Ulrika

Svar på tråden Radiofrekvensbehandling pga smärta i nacke?