• Persemona

Tripp trapp eller IKEA Gulliver

Vilken skall vi välja? Någon som prövat bägge? Tänk även på prisskillnaden. Är tripp trapp så mycket bättre? Eller annan stol för lite äldre barn, prisvärd?

Min son är lite över två och för stor för en barnstol, men för liten för en vanlig stol. Ca 90 cm lång.

• Svar på tråden Tripp trapp eller IKEA Gulliver
  • Fru Kwasthilda

Vi har IKEAs AGAM och är jättenöjda! Vi har använt den från knappt två års ålder (de har aldrig ramlat ner) och nu vid drygt fem är den fortfarande jättebra. Vi valde inte utifrån pris men vi tyckte helt enketl att Tripp Trapp var ful och klumpig :) AGAM finns i svart och björk och kostar 399 kr.
  • MrsB2011

Jag hade hellre valt TRIPP TRAPP i och med att det finns benstöd.
    Inte så kul att hänga och dingla med benen :)

Vi hade Ikea när dottern var mindre, men nu vill hon inte sitta i den, det är en liknande med stöd framför och nu är hon för stor för det.
    Funderar på att köpa en Tripp Trapp till henne, en begagnad eftersom hon är lite större och bara ska sitta i den 2 år till kanske.
    En vanlig stol är hon för liten för, då måste vi sätta en pall på..

• Fru Kwasthilda

Fast på denna så har den benen på den översta tvärpinnen framtill, inga problem med dinglande ben.

• MrsB2011
    Fru Kwasthilda skrev 2011-03-13 07:31:26 följande:
    Fast på denna så har den benen på den översta tvärpinnen framtill, inga problem med dinglande ben.
    nej men jag tycker personligen den andra ser bekvämare ut,
    men det får man ju avgöra själv .)
    Min dotter älskar TRIPP TRAPP sen vi använt dom hemma hos kompisar så det är ett säkert kort hos oss :)
    Dessutom är den inställbar och så..
    Lite dyrare dock :/

Så vi kör på en begagnad,..
  • Sanningsdan

Den där vita i plast som Ikea har vickar lätt om barnet får spjärn mot bordet med fötterna. Höll på att hända flera olyckor här så vi köpte en tripp-trapp. Finns till bra pris på Blocket!

• Muppmamma

Vi har en av varje, tripp trappen är mycket stadigare och bekvämare för ett litet barn.

• mapo51
    mildamatildas skrev 2011-03-13 09:31:06 följande:
    Den där vita i plast som Ikea har vickar lätt om barnet får spjärn mot bordet med fötterna. Höll på att hända flera olyckor här så vi köpte en tripp-trapp. Finns till bra pris på Blocket!
    Vi fick spänna fast vår TrippTrapp i bordet för vår son var på väg att välta den... så man behöver vara uppmärksam med alla stolar när de börjar ta spjärn mot bordet.
  • Stora Havet

Vi köpte en Tripp Trapp på Blocket till ett jättebra pris, pappan målade om den och vips var den som ny. Sonen älskar sin stol, den är jättestadig. Vi var på väg att köpa AGAM/Ikea, men fick höra av min kompis att de haft jätteproblem med den (tipprisk).

Jag är toppennöjd med Tripp trappen och begagnat funkar jättebra, jag har sett priser mellan 300-700 kr (vi köpte för 300 kr).

Lycka till!

• JWM

vi har tripp trapp
    våra har använt den från ca 5 mån o är nu ca 7 & 8 år o sitter fortfarande bra
    varför dom sitter kvar nu är att dom vill ha fotstöd o dom sitter still o inte hasar runt på stolen...

så tripp trapp blir billigare i längden

• MrsB2011
    JWM skrev 2011-03-14 10:47:04 följande:
    vi har tripp trapp
    våra har använt den från ca 5 mån o är nu ca 7 & 8 år o sitter fortfarande bra
    varför dom sitter kvar nu är att dom vill ha fotstöd o dom sitter still o inte hasar runt på stolen...

så tripp trapp blir billigare i längden
    oj! man kan ha dom så länge!?
    och jag som trodde jag var för sent ute då dottern är 2,5!
    vad bra! Då blir det en Tripp Trapp här med! :D
Svar på tråden Tripp trapp eller IKEA Gulliver