Hur bestrider man en faktura?
Hej,
För ett år sedan anmälde jag min dotter till en danskurs vid Malmö Dansakademi. Vi fick ett bekräftelsemail men när vi kom till kursen sa de att det tyvärr var fullt. Jag visade dem bekräftelsen och gav dem också ett par väl valda ord och hon kom med iallafall. Jag betalade avgiften för kursen på plats. Jag var rätt missnöjd med hur Malmö Dansakademi hade skött situationen och bestämde mig för att inte anmäla dottern till nästa kurs. Men dottern tjatade och tjatade så efter ett år gick jag med på att låta henne dansa där igen.
Jag anmälde henne online, men fick ingen bekräftelse. Tiden för kursen närmade sig och jag kollade min mail dagligen. Jag gick sedan in på hemsidan och där stod det att kursen var fullsatt och att ENDAST DE SOM FÅTT BEKRÄFTELSE VIA E-MAIL SAMT SOM BETALAT AVGIFTEN var med i kursen. Dottern blev givetvis besviken men det var bara att ta det.
Nu ett par månader senare DIMPER DET NED EN FAKTURA i brevlådan från Malmö Dansakademi där de kräver mig på 980kr! Jag mailade tillbaka och sa att jag kräver att de makulerar fakturan eftersom jag inte fick någon bekräftelse men jag fick till svar att de minsann skickar bekräftelse till alla så jag måste ha gett dem "fel" e-mail adress. Detta stämmer inte alls med tanke på att jag fått reklam från dem ända sedan dess! Hur som helst vägrar de makulera fakturan.
Vad gör jag nu? Jag vill inte att det ska gå till inkasso men samtidigt vill jag ju inte betala för en kurs min dotter inte fått gå och det är uppenbart att det är Malmö Dansakademi som gjort fel.