En amatör ska baka till ettårs kalas!
Japp, jag som inte ofta bakar och dom gångerna jag bakar blir det katastrof och jag säger "aldrig mer..."
Dottern fyller ett år i veckan och jag tänkte försöka baka själv. Tips på vad man kan baka? Det får inte innehålla nötter.
Tänkte baka havrekakor med choklad, det har jag gjort och lyckats med ;). Chokladbollar känns som ett givet val när det är barnkalas, har hört att man ska ha i smulor från ex. muffins för gödare smak, stämmer det?
Cupcakes ser så himla gott ut, men jag har varken gjort eller smakat, har ni nå tips på recept på både muffins och frosting? Gärna så simpelt som möjligt.
Även tårtan tänkte jag göra själv, kan man ha ex. ett lager grädde, ett marsan/vaniljsås, och ett med hallon? Mosar man isåfall hallonen och lägger på eller ska man blanda hallonen med något mer?
Somsagt är jag inte direkt en hejjare i köket och tänkte baka allt dagen före så om det blir kattlåda för jag beställa tårta och köpa kakor. Blir tårtan lika god om det får stå en dag i kylen? Samma med kakor/bullar, fryser man in dom även fast man ska äta dagen efter?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-13 10:16
Nu har jag läst lite kring fyllningar och dumlefluff låtet ju gott! KAN man misslyckas med fluffen?
Kan man ha fluff på ett lager, ett med hallon mosat med vaniljkräm och grädde på ett? Vill inte att det ska smaka för mycket grädde!