• HardrockGoddess

    AKUT! Mjölkersättning till helt nyfödda kattungar - fetthalt?

    För att göra en lång historia kort så handlar det om två kattungar som är födda i natt (natten mellan lördag och söndag) vars kattmamma vägrar ta hand om kattungarna och t o m försöker bita ihjäl dem. Därför måste de födas upp för hand.

    Det jag måste veta är vad fetthalten i mjölkersättning som ges till kattungar. Någon som vet?

  • Svar på tråden AKUT! Mjölkersättning till helt nyfödda kattungar - fetthalt?
  • DiamondsandRust

    Finns ju att köpa mjölkerättning för kattungar på apoteket, kmr, men dom har väl inte öppet idag. Gå in på olika kattforum och skriv, där får du svar med en gång!Glad Katter.ifokus.se tex. Lycka till med de små!!!

  • HardrockGoddess
    DiamondsandRust skrev 2011-03-13 09:56:11 följande:
    Finns ju att köpa mjölkerättning för kattungar på apoteket, kmr, men dom har väl inte öppet idag. Gå in på olika kattforum och skriv, där får du svar med en gång!GladKatter.ifokus.se tex. Lycka till med de små!!!
    Tack för tipset! :)
  • nemo1

    RC har ersättning, finns i zoobutikerna. Apoteket har KMR, spelar ingen roll vilken du väljer.

  • pågränsentillnervsammanbrott

    Har inte alla apotek öppet må-sö? Jag bor i en liten stad och där har vårat apotek öppet till 14 på söndagar.
    Annars kanske du kan försöka ringa en jourveterinär i det område där du bor och rådfråga dom.

    Hoppas det löser sig.

  • DiamondsandRust

    Sen kan du även höra efter ammakatt på forumet, om mina kattungar varit yngre så hade äkert min hona kunnat se efter dina kattungar med. Men hon har precis avänjt sina!

    Igen, Lycka till!Glad Oså får du lägga upp en bild på de små!Skrattande

  • HardrockGoddess
    DiamondsandRust skrev 2011-03-13 10:13:41 följande:
    Sen kan du även höra efter ammakatt på forumet, om mina kattungar varit yngre så hade äkert min hona kunnat se efter dina kattungar med. Men hon har precis avänjt sina!

    Igen, Lycka till!Glad Oså får du lägga upp en bild på de små!Skrattande
    Hej! Tack för ett jättebra tips!
    Jag har precis blivit medlem på sajten, men det blir något fel när jag försöker skriva ett inlägg: det står att jag måste fylla i raden för rubrik, men det har jag redan gjort. Och ändå står det att jag måste fylla i den.  Gör jag något fel?
  • HardrockGoddess
    DiamondsandRust skrev 2011-03-13 10:13:41 följande:
    Sen kan du även höra efter ammakatt på forumet, om mina kattungar varit yngre så hade äkert min hona kunnat se efter dina kattungar med. Men hon har precis avänjt sina!

    Igen, Lycka till!Glad Oså får du lägga upp en bild på de små!Skrattande
    Nu gick det. Jag hade skrivit en för lång rubrik
  • DiamondsandRust
    HardrockGoddess skrev 2011-03-13 10:27:27 följande:
    Nu gick det. Jag hade skrivit en för lång rubrik
    Ja, dom håller på att ändra om lite på ifokus så det strular lite där! Hoppas det ordnar sig med de små, finns andra kattforum du kan skriva på där med, olika rasforum. siames.ifokus.se devonrex.ifokus.se  norsk skogskatt.ifokus.se osv osv. Glad
  • HardrockGoddess
    DiamondsandRust skrev 2011-03-14 01:26:30 följande:
    Hur går det för dig med de små?? :)
    Hej, tackar som frågar! :)

    Har fått tag på olika uppfödare av siames som kan tänkas ta emot kattungarna då de själva har kattmammor med mjölk. Än så länge ser det ljust ut. Tack för tipset om att efterlysa en amma! :)
  • DiamondsandRust

    Så bra! Klart man hjälper till även om det bara är genom att ge råd, bara glad att det verkar lösa sig Glad när dom är så små brukar inte ammakatten ha några problem att ta sig an dom, håller tummarna! Fick du löst det med välling åt dom? :)

  • HardrockGoddess
    DiamondsandRust skrev 2011-03-14 12:14:34 följande:
    Så bra! Klart man hjälper till även om det bara är genom att ge råd, bara glad att det verkar lösa sig Glad när dom är så små brukar inte ammakatten ha några problem att ta sig an dom, håller tummarna! Fick du löst det med välling åt dom? :)
    Igår fick de laktosfri grädde och idag KMR :)
    Tack för hjälpen!
Svar på tråden AKUT! Mjölkersättning till helt nyfödda kattungar - fetthalt?