• Alina85

Någon som ska föda på SÖS?

Undrar i fall ni har varit på föreläsning där? Vad gick dom igenom? Fick man se sig om i förlossningssalen osv?
    Ska på föreläsning där nästa vecka och är lite nyfiken på vad vi ska gå igenom.

• Svar på tråden Någon som ska föda på SÖS?
  • Mystra

Också nyfiken. Har inte BF förrän 24/4 så det dröjer väl lite innan vi går på föreläsningen.

Meng & Andypandy; har ni fått info om föreläsningen från er BM eller har ni tagit reda på tider och sånt själva? Ska på andra BM-besöket nästa fredag så då kanske vi får lite info om sånt.

• andypandy

Jag gick in på sös hemsida och läste om förlossningen och eftervården mm där stod tider och datum för föreläsningarna. Sista gången i år på sös är på onsdag !

• fru januari

Jag har varit på föreläsning där. Den är i en aula. Inget besök i några salar. Det var en barnmorska som pratade lite allmänt om smärtlindring och förlossning och sådant samt visade lite bilder från deras förlossning. Sedan var det en tjej som berättade om amningscentrum och en som berättade om Södra BB och en som berättade om vanliga bb. Det var inte direkt något nytt om man har läst på en del själv och fått info hos sin vanliga bm, men jag tycker att det var värt att gå dit.

• andypandy

fick man info om parkering tex. jag har ju fött barn tidigare men inte på sös så jag kanske inte behöver gå då ? Nu vet jag inte hur jag ska göra !

• Alina85

Jag fick reda på tider och datum av min bm.

• Maiya

Jag ska också föda på sös men hoppas i första hand på södra bb så vi får se vilket det blir.

• fru januari

Informationen om parkering var typ att det inte finns några lediga parkeringsplatser dagtid. De rekommenderar att man åker taxi. Det är subventionerat. 140 kronor per väg. Spara kvittot bara. Säkert billigare än p-avgift.

Vår bebis kom natten mellan fredag och lördag. Sös var fullt så det blev Södertälje.

• Mystra

fru januari; får man pengar från FK för taxi?

• Mystra

Tack fru januari man får alltså betalt för det som överstiger 140:-. Det är ju kanon!

• andypandy

vi åkte upp till förlossningen efter föreläsningen och det fanns typ bara 6 eller 8 p platser. så vi tar taxi. det är det värt. orkar nog inte leta p plats i den situationen.

Svar på tråden Någon som ska föda på SÖS?