• Teddyn87

tvätta löptik?!?!?!

Nu är det ju så att vi har ju varit och grillat och min tik luktar fortfarande brandrök!

De är dags för hennes dusch, men hon är i löpen och nu e det ju så att jag höns mammar ;)

Hur gör ni när era tikar löper? Duschar ni "som vanligt" eller har ni ett knep. för vill inte riskera henne att få någon infektion!

Jag blåser henne torr efteråt men tänker på att de e vinter o kanske där bak blir mer känslig!!

Någon som har något tips eller råd?!?!

Och för att slippa onödiga komentarer, detta är första gången hon löper på vintern hos mig i samband med löp! annars har det varit sommar och hon badat och duschat ändå!

• Svar på tråden tvätta löptik?!?!?!
  • dezibel

Har faktiskt aldrig hört att det skulle på något sätt vara skadligt att tvätta dom under löp. Jag har då tvättat mina och inte har dom råkat ut för några tråkigheter. Se till bara att hon blir ordentligt torr, inte pga löp utan för att det är kallt.

• Teddyn87

precis det jag tänkte på! tänkte de blir väl lite mer infektionskänsliga när de är löp :)
    Men vad bra då gör jag som vanligt då :)

Bättre fråga än att riskera lilla hjärtat får någon onödig infektion :)

• Vill inte ha barn

Sätt en vinflaskekork i slidan! Så ordnar det sig. ;)

• MammaTillDomFinaste

ska inte vara bnågras problem, jag har ju kines å dom behöver duschas varje vecka för hudens skull, å jag duschar då min tik, likaså uppfödaren duschar sina hundar, enbart tikar. 

♥ Kineserna Nova & Buddha, katten Listo och Whippeten Ådi ♥
  • Teddyn87

hahaha nej inga korkar :P

Hon e ren o fin men lukten e ju inte speciellt god ändå :s hon luktar alltid rätt mycket "löp" när hon löper :P

Men det är ju sådant man får ta :D får bli en till dusch till helgen, eftersom vi ska ut på frilufts liv i två dagar så de lär behövas igen då ;P

Svar på tråden tvätta löptik?!?!?!