• Lakrisal

Bahia Feliz, Gran Canaria - erfarenheter önskas!

Vi planerar att boka en resa till Bahia Feliz, Gran Canaria, i januari 2012 och är lite villrådiga vilket hotell vi ska välja..! Vi ska åka med Fritidsresor och valet står just nu mellan Blue Village hotellen Tres Vidas, Orquidea och Playa Feliz.
    Är det någon som har bott på något av de hotellen och kan berätta om era erfarenheter? Både bra och dåliga saker!

Vi reser med två barn på 4 och 6 år! 

Tacksam för råd! Solig 

• Svar på tråden Bahia Feliz, Gran Canaria - erfarenheter önskas!
  • Här och nu

Bodde på Tres Vidas i jan-10. Mitt betyg på anläggningen är mycket högt. Stranden är liten, stenig och ganska sunkig, men mat, underhållning, standard, service är kanon. Vi åkte utan barn, men barnen verkade ha jättekul där. Ska jag dit igen väljer jag Playa Feliz som är nyare o fräschare med papaya- o bananträd utanför husen. En härlig liten by! Orchidea är ett högt hotell; övriga bungalowsstil. Ochidea är samlingspunkten för underhållning o mat, förutom Playa Feliz som har egen restaurang. Har man All Inclusive, ingår dock bara en sorts likör o man får rabbla upp ingredienser till drinkar själv, pga. de med flashiga namn inte ingår.

• Här och nu

Poolerna var också bra o man kan åka till grannorten San Augustin o bada. Där är stranden kanon.

• Lakrisal

Tack så mycket! Glad Jättebra information!

Finns det fler med erfarenhet av de olika hotellen? 

• wolfeye

Vi bodde på tres vidas och vi hade me oss alla våra barn ( 5år,3år,2år och minstingen på 6 mån). De va ett mysigt hotell med bra barnpool och barnen hade kul. Stranden är väl sisådär men vi åkte snabbt o smidigt till sun agustin och mas palomas där de finns superfina stränder:) vi va där i slutet av januari så de va inte nån jättevärme då och just i bahia Feliz blåser de en del ofta. Hoppas infon hjälpte lite:)

• Lakrisal

Tack! 
    Vad jag förstått så har Tres vidas ingen egen pool, var det något ni saknade eller var det så pass nära de andra hotellens pooler att det inte gjorde något?
    Har Tres Vidas någon egen restaurang eller äter man på de andra hotellen? 

• hotten

tres vidas har inget eget, man använder sig av orqideas.

Jag hade valt Playa feliz.

jag skickar dig på privata adressen till vår dagbok från olika ställen.

Svar på tråden Bahia Feliz, Gran Canaria - erfarenheter önskas!