• Anonym

Kan inte gråta??

Jag är så himla ledsen. Jag har en depression sedan ett par år och jag gråter bara mindre och mindre. Jag känner mig så ledsen på insidan men det kommer inga tårar. Senast jag grät var för tre veckor sedan när en släkting gick bort. Jag är annars väldigt känslig och har gråtit flera ggr i veckan tidigare. Det känns som att känslorna kommer ut när man gråter ni vet. Men det sitter fast. Ledsamheten blir till ångest istället. Är det här vanligt?

• Svar på tråden Kan inte gråta??
  • Anonym

Ja det är väldigt vanligt att det är åt det hållet också. Endel gråter massor, endel kan inte gråta alls. Däremot kanske du ska ta tag i att behandla depressionen?

• Anonym

Hade så under min depression, grät iofs inte alls under 6-7 år, oavsett vad som hände. Det var som att kroppen inte var kapabel att gråta, inte visste vad den skulle göra...Ibland satt gråten så i halsen o bröstet så det gjorde fysiskt ont, men ändå var det helt omöjligt att gråta.
    En läkare sade till mig att det var ett tecken på djup depression. Tala med din läkare om detta.

• Anonym

Jo jag har medicin som jag ätit snart två år. Tycker inte att det hjälper men min läkare tycker bara jag ska fortsätta som vanligt

• Anonym (samma)

jag kan inte heller gråta och jag är annars ganska känslig av mig. har inte gråtit på ett halvår ungefär, det går helt enkelt inte. har en depressionsdiagnos.

• Anonym (omöjlig)

kan inte heller gråta längre.... va djupt depp under ca 5 år... tog mig ur det hela o mådde fint o kunde gråta o känna känslor osv....

Nu är jag inne i en väldigt dålig relation där jag blir sårad hela tiden.... kan inte gråta... helt omöjligt! reagerar hela tiden med ilska som mer o mer gör över styr... ser svart ist för att gråta....

Mår inget vidare... borde ta tag i mitt liv o även söka hjälp igen... men fy så svårt det är att acceptera att jag mår dåligt igen :-/

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-13 18:22:27 följande:
    Jo jag har medicin som jag ätit snart två år. Tycker inte att det hjälper men min läkare tycker bara jag ska fortsätta som vanligt
    Kan ju även vara medicinen som gör det svårare att gråta. Jag äter ssri och när jag åt högre dos än nu kunde jag knappt heller gråta.
  • Anonym (smma)

jag har inte heller kunnat gråta, är som att det ibland bara låser sig. men tack och lov(?) har jag väldig pms och just under de perioderna brukar jag kunna gråta ibland. är glad för det. har gråtit hela dagen idag och nu var det några månader sen senast jag verklgien grät så tårarna rann, trots att ja är så ledsen. konstigt det där.. men nog helt normalt. är väl för man går och hålle rinne på en massa. till slut orkar man liksom inte gråta utan känner sig bara tom och likgiltig.

Svar på tråden Kan inte gråta??