• Åskan

Hälsprickor barn

Min lilla 2-åriga tjej har hälsprickor. Vad beror det på? Trodde man fick det när man blev äldre. Smörjer med krämer men de försvinner inte. Kan ju inte fila!? Det är ju inga förhårdnader. Bara sprickor liksom...

• Svar på tråden Hälsprickor barn
  • Amazina

Jag hade atopiska vinterfötter när jag var barn. behandlades med Salicylsyravaselin. Hade rätt mycket besvär av det innan det läkte bort. Kan det vara vad hon har??

• Åskan

Jag vet inte. Får läsa om det. Hon har en, ganska djup, spricka under varje stortå med.

• Amazina

Jag hjälptes som barn av fotbad och att mamma och pappa smorde med salva var kväll. Sedan sov jag med strumpor på. Jag minns så väl hur ont det gjorde med de där sprickorna! Stackars tös!

• Åskan

Hade du alltså bara besvär under vinterhalvåret? Var fötterna helt bra under sommaren?

• Amazina
    Åskan skrev 2011-03-13 20:44:01 följande:

Hade du alltså bara besvär under vinterhalvåret? Var fötterna helt bra under sommaren?

Jag minns faktiskt inte... Jag tror jag hade rätt sköra fötter året om men att det kanske blev bättre på sommaren. Jag hade en dum ovana att pilla på fötterna också...
Svar på tråden Hälsprickor barn