• Wailea

Oboy & rostat bröd till frukost osv. nystart nu?

Nu är melodifestivalen slut och man kan inte skylla på den för fler myskvällar med massor av godis mm. Någon mer som ännu inte är aktiv i någon peppa varandra tråd men som också skulle behöva gå ner minst 10kg?

Kommer inte att hårdbanta, köra någon särskild diet eller hårdträna men vill gärna ha ett kul gäng som kan ge varandra lite enkla tips som funkar i en stressig vardag med barn! 

Vore kul att se lite resultat till sommaren!!  Någon mer?

Lätta små tips att baka in i vardagen vore trevligt! Jag funderar iaf att skippa godisätandet fram till Påsk nu, desto roligare att få påskägg sedan  

• Svar på tråden Oboy & rostat bröd till frukost osv. nystart nu?
  • ElinJ83

Åhh jag hakar lätt på :)

Jag har ett mål, gå ner 11 kg innan juli då en nära vän gifter sig. Jag har ca 3 graviditetskilon kvar,men vill ner ytterligare 8
    Inte heller jag tänker banta eller sluta leva om man säger så ;)
    Jag tränar så ofta det fungerar, vilket bara brukar bli 1 gng i veckan tyvärr..
    Äter frukost, lunch och middag... Inget mer, kanske ett mellanmål.

Men pepp är är just vad jag behöver :)

• Wailea

Toppen! Då kör vi och hoppas att det kommer fler!

Har också 3kg från sista graviditeten men tyvärr ytterligare 10kg från min förra

Hur tränar du? Jag har tyvärr inte kommit igång alls. Sägs vara ett svepskäl att inte ha tid men här är det så, iaf om man pratar om att komma iväg på gym eller liknande men det finns ju andra sätt som går att baka in i vardagen...

Men många små förändringar skulle passa. inget drastiskt för jag känner mig själv, om jag sätter ett stenhårt program så ger jag upp så snart jag haft en misslyckad dag...

• ElinJ83

Jag är precis likadan, innan har jag varje gång kört stenhårt med träning 4 ggr i veckan... Nu har jag som filosofi att bara träna sånt jag tycker är roligt :)
    Nu är det lite dumt dock, finns en massa roliga pass på mitt gym men de börjar runt kl 5 halv 6. Jag är mammaledig just nu och pappan är inte hemma förän vid halv 6 varje dag. Så det finns inte mycket tid här heller...Men i maj börjar jag jobba och då är tanken att jag ska komma iväg på iallafall 1 pass till i veckan. Just nu går jag på ett MageRumpaLår pass på måndagar och så ser jag till att gå en promenad om dagen, om vädret tillåter och det har väl varit lite sisådär med det på sista tiden..

Försöker hålla mig till 12-1300 kcal om dagen, men jag har inte riktigt fattat hur man räknar...

• Wailea

Får inte heller ihop det, ens en dag. Läste om någon som kört Wii Dance varje dag och gått ner massor så det kanske är en ide, låter kul iaf Måste dra igång någon form av hemmaträning även om det är svårare att motivera sig för.

• ebk88

jag är med!! Har 8 graviditetskilon kvar.. Herreguuud, haha. Och sen behöver jag egentlien gå ner nästan 10 ytterligare för att ha en sundare vikt.

Försöker att äta regelbundet med frukost, lunch o middag och lite mellanmål däremellan (typ frukt bara etc)
    Är även ute och går minst en timme varje dag... Ett tag körde jag 200 situps varje dag och det gav resultat! Men tillslut blir det som ni säger att man inte pallar bara för att man "måste" så nu har jag bestämt mig för att gör det när jag känner för det o kanske inte varje dag.

Hämtade hem en roddmaskin från svärmor idag också som jag täntke börja köra lite på här hemma om dagarna när lillen är nöjd och glad med annat :D

• Wailea

Men tack för tipset, från och med imorgon kör jag 200 situps om dagen Sådana små enkla saker som inte tar så mycket tid gillar jag!!

Plus att jag ska dricka en halvliter vatten innan varje måltid för att kanske ev. bli mättare lättare. Vad tror ni, har det någon effekt? Vad dricker ni förresten till maten? Tror det kan vara ett lätt sätt också att spara kalorier om man dricker vatten till maten vilket jag inte gör utan mjölk,juice mm.

Kanske räcker med de 2 sakerna för mig nästa vecka, som sagt för mycket att hålla reda på och jag sumpar något och då ger upp direkt Men lite därför denna tråd för att inte ge upp på en gång om man missat någon dag! 

• Pillis4

hej hej! undrar om jag får vara med här? Jag är gravid och har gått upp rätt mycket ,. är i vecka 22 och skulle behöva lite motivation att skippa allt godis o sånt... plus komma ut och motionera.
    Kanske kan jag bidra med nåt här också =)

• Wailea

Ja men visst! Skippa godis och annat önödigt kan man ju peppa varandra till gravid eller inte så kanske du slipper alltför många extra kilon kvar sedan Bättre att äta sådant som är bra för bebisen än en massa socker..

• Pillis4
    Wailea skrev 2011-03-13 23:23:35 följande:
    Ja men visst! Skippa godis och annat önödigt kan man ju peppa varandra till gravid eller inte så kanske du slipper alltför många extra kilon kvar sedan Bättre att äta sådant som är bra för bebisen än en massa socker..
    tack va skoj. ååh oboy och rostmackor med ost är min stora last! jag har nog svårare för mat än godis-.... älskar feta såser med cremefraiche och sånt
  • Heavenlyfaith
    Wailea skrev 2011-03-13 23:06:44 följande:
    Men tack för tipset, från och med imorgon kör jag 200 situps om dagen Sådana små enkla saker som inte tar så mycket tid gillar jag!!

Plus att jag ska dricka en halvliter vatten innan varje måltid för att kanske ev. bli mättare lättare. Vad tror ni, har det någon effekt? Vad dricker ni förresten till maten? Tror det kan vara ett lätt sätt också att spara kalorier om man dricker vatten till maten vilket jag inte gör utan mjölk,juice mm.

Kanske räcker med de 2 sakerna för mig nästa vecka, som sagt för mycket att hålla reda på och jag sumpar något och då ger upp direkt Men lite därför denna tråd för att inte ge upp på en gång om man missat någon dag! 
    Att dricka vatten före maten är väldigt bra för att lätta på hungern inför måltiden. Oftast när man är hungrig, eller för den delen även sugen, så är kroppen törstig. Kroppens singnaler har lättare för att alarmera om hunger än törst bara. Törst känner vi inte förrän vi börjar torka ut redan.
    Drick vatten till måltiderna.
    När vi dricker annat får vi snabbt i oss stora mängder kalorier och snabba kolhydrater (juice, saft, läsk) eller mättat fett (mjölk). Eftersom dricka går fort att få ner i magen så hinner vi inte uppfatta några signaler om stopp förrän vi fått i oss större mängder. 

Kämpa på allihop!

/Lärare i Näringslära
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Oboy & rostat bröd till frukost osv. nystart nu?