Wailea skrev 2011-03-13 23:06:44 följande:
Men tack för tipset, från och med imorgon kör jag 200 situps om dagen

Sådana små enkla saker som inte tar så mycket tid gillar jag!!
Plus att jag ska dricka en halvliter vatten innan varje måltid för att kanske ev. bli mättare lättare. Vad tror ni, har det någon effekt? Vad dricker ni förresten till maten? Tror det kan vara ett lätt sätt också att spara kalorier om man dricker vatten till maten vilket jag inte gör utan mjölk,juice mm.
Kanske räcker med de 2 sakerna för mig nästa vecka, som sagt för mycket att hålla reda på och jag sumpar något och då ger upp direkt

Men lite därför denna tråd för att inte ge upp på en gång om man missat någon dag!
Att dricka vatten före maten är väldigt bra för att lätta på hungern inför måltiden. Oftast när man är hungrig, eller för den delen även sugen, så är kroppen törstig. Kroppens singnaler har lättare för att alarmera om hunger än törst bara. Törst känner vi inte förrän vi börjar torka ut redan.
Drick vatten till måltiderna.
När vi dricker annat får vi snabbt i oss stora mängder kalorier och snabba kolhydrater (juice, saft, läsk) eller mättat fett (mjölk). Eftersom dricka går fort att få ner i magen så hinner vi inte uppfatta några signaler om stopp förrän vi fått i oss större mängder.
Kämpa på allihop!
/Lärare i Näringslära