• sweet surrender

rör sig bebisen under värkarna?

Jag har hela tiden hört att bebisen lugnar ner sig innan förlossningen, men min bebis är ju som en torpedo i magen (5 dagar kvar tills BF). Därför frägade jag min läkare detta när jag var där senast. Hon sa att jag absolut inte skulle vänta på att bebisen lugnade ner sig. Jag tror hon missförstog vad jag menade, jag vet ju att man skall känna liv, men hur mycket? Rör sig bebisen när värkarna har startat eller ligger den still tills den kommer ut? Nu trycker det på mycket mer neråt än tidigare och det börjar bli obehagligt (tror inte det är förlossning på gång, dock), men bebisen håller fortfarande låda där inne...

• Svar på tråden rör sig bebisen under värkarna?
  • mammaNena

när det just är en värk så rör de sig inte, men när väl livmodern slappnat av igen, då rörde det sig iaf här igen!

• RedTopaz
    mammaNena skrev 2011-03-13 22:24:44 följande:
    när det just är en värk så rör de sig inte, men när väl livmodern slappnat av igen, då rörde det sig iaf här igen!
    Precis! När du har en värk spänner livmodern sig och drar ihop sig runt bebisen så den har svårt att röra sig.
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • moisen01

Under min förlossning så sparkade den lilla & rörde sej hur mycket som helst under sammandragningarna...vilket va jätte obehagligt eftersom man redan hade ont...

• Kallebus

Hade inte du försökt sträcka på dig så gott det går när du precis blivit hopknölad till en liten boll?
    Min plutt i magen knuffar alltid tillbaka efter en värk/sammandragning, bf-11.
    Hade aldrig förvärkar med första men han knuffade tillbaka lite under förlossningen.
    Den jag har i magen nu verkar livligare över lag.

• sweet surrender

jo jag hade nog det ;) Första barnet togs med planerat snitt så jag är helt ny på det här. Har säkert 1000 frågor som jag aldrig hittar "rätt" svar på :) ( min kompis menar på att det inte kommer hjälpa hur mycket jag än läser, för jag letar information om hur min förlossning kommer bli. Jag tror minsann hon har rätt) Denna bebis är också mycket mer aktiv än första var, men det kan ju bero på att den här ligger åt rätt håll...

• Isalel

Det är meningen att den ska röra sig lite, den ska nämligen rotera lite för att hamna rätt för att komma ut :) Vet inte om det är på 1177 eller vårdguiden dom har en bra illustration över hur barnet rör sig under förlossningen :)

• Kyanita

Mina 2 stora gjorde det inte men lilleman gjorde det och det gjorde fruktansvärt ont! Är i v 26+ och lilltjejen rör sig under mina sd så det verkar också vara en "Vilda Hilda".

Svar på tråden rör sig bebisen under värkarna?