• rere88

vätska i benen.. hjälp

Har börjat få stora problem med knäna pga vätskeansamling i benen (eller så kanske de inte orkar bära mig?). Har någon annan problem med detta? Behöver förslag på vad jag ska göra åt det då jag inte kan böja knäna utan att få ont...

• Svar på tråden vätska i benen.. hjälp
  • rere88

Många som läst men ingen som har förslag? Är i v 33+4 o har gått upp 13kg om det ger något hum om det hela...

• ChaiLatteMamman

Jag vet inte, men har du provat stödstrumpor? Finns på apoteket och hjälpte mig med vätska i underbenen/vaderna.

• BeccaStina

Jag har med vätska i beben, framförallt i vaderna och låren, gör verkligen skit ont att ex sitta på huk och ta på sonen kläder :( dricka mycket vatten, benen i högläge, stödstrumpor.. ja det är väl de jag kan komma på som kan hjälpa dig.

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • rere88

Dricker mycket vatten då jag nästan hela tiden känner mig torr i halsen, har benen högt på rasten och hemma så ofta som möjligt men det verkar inte hjälpa. Var får man tag i stödstrumpor? När ska man ha dem på sig? Hur mycket kostar dom?

• Kazeer

Apoteket har stödstrumpor. Jag hade de på mig hela dagarna, när jag väntade mina barn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Natalej

Tänk också på att inte äta för saltad eller för starkt kryddad mat! Det binder nämligen vätskan. 

• JPKL

När jag väntade min yngsta dotter hade jag sinnessjukt mycket vätska i benen. Hade 38-39 cm runt om där benet går ihop med foten (ingen aning om vad den delen heter) mina fötter var så feta att dom ikke gick i ett par foppatofflor ens, kände mig verkligen som elefantmannen, läkarna på förlossningen sa till mig att dricka massa flädersaft för det är tydligen vätskedrivande och det hjälpte en del för ibörjan kände jag tryck i benen men det försvann, visst var benen och fötterna gigantiska men slapp iallafall värken.

once up on a time there was a girl who believed in fairytales until someone broke her heart
Svar på tråden vätska i benen.. hjälp