Nyss gjort fvp! Orolig!!
Jaha, nu va fostervattenprovet klart... Nu är det bara den vidriga väntan kvar =( Orolig för missfall och såklart även provsvaret! Hur ska man genomlida dessa dagar?! Vill bara sova och vakna upp när allt är klart...
Jaha, nu va fostervattenprovet klart... Nu är det bara den vidriga väntan kvar =( Orolig för missfall och såklart även provsvaret! Hur ska man genomlida dessa dagar?! Vill bara sova och vakna upp när allt är klart...
Vila mkt och försök att inte oroa dig! Förstår mkt väl att det är svårt men.....gick det bra att ta provet? Gjorde det ont? Vad sa läkaren om riskerna osv....hur länge är det risk för mf?
Jag är bara i v 7 än så länge men har starka funderingar på att försöka få göra ett fvp sen.
Hejsan =)
Jag intog ryggläge så fort jag kom hem och har legat sen dess... Själva sticket kändes inte mer än ett blodprov som man tar i armen och jag blev faktiskt förvånad över att det inte gjorde ondare. Läkaren sa att jag egentligen ínte behövde ligga ner utan rekommenderade bara att skippa träning mm nu i början. Jag har inte haft ont och har heller inte läckt nåt fostervatten (än så länge iaf). Nu är det bara att vänta på svaret och det känns olidligt. Ha det så bra =)
Jag känner på mig att det kommer gå bra för dig! Hoppas svaret kommer inom några dagar så du slipper oroa dig och kan se framåt istället
Ha d så bra
hej hur har det gått? har du hört något?
Jag har fått svar idag och jag väntar en frisk liten pojke =) Kommer att ta ett tag att smälta all väntan och oro... Jag har liksom förträngt att jag är gravid överhuvudtaget...
Har du gjort FVP nångång?
Åhhh GRATTIS Nu ska du njuta tycker jag koppla bort allt vad oro är och njut sista delen av graviditeten..
Jag ahr inte gjort FVP men jag har gjort moderkaksprov.. det är ju ungefär samma.. mitt prov gick bra och vi väntade en flicka.. men i v 22 dog hon i magen pga skelettskada ett fel som hon inte hade klarar leva med utanför magen så det var skönt även om det var jätte jobbigt att naturen skötte det själv..
Jag fick 1:36 på kub därför gjorde ja MKP men var inge fel på kromosomerna utan hon hade ju ett annat fel , men jag har fått två friska flickor efter det och nu väntar jag bebis igen så får se vad det bilr denna gången ,,,
Skönt för er att denna väntan är över nu Grattis än en gång..
Grattis, vad skönt att det inte visade något! Jag ska till Linköping i morgon och göra FVP...har oxå på nåt konstigt vis förträngt att jag är gravid. Glädjen över att vara gravid har avtagit lite tyvärr, hoppas att det går vägen. Det är den eviga väntan som är värst, telefonsamtal eller brev på posten, det är bara att vänta och hålla tummarna!
Jag ska göra fvp i L-köp om 2 veckor. Berätta gärna hur det var o hoppas du får svar i morgon!! Lycka till!