• qouix

Farligt med äppelcidervinäger?

Har en fråga och hittar inget svar varken på google eller på livsmedelsverkets hemsida...
    Har hört så mkt gott om äppelcidervinäger och att det hjälper kroppens immunförsvar och är bra för det mesta att ta en matsked i ett glas vatten om dagen, men är det OK när man är gravid?

Är konstant förkyld eller får munsår eller andra förkylningsåkommor nu på senaste tiden och är gravid i 8:onde månaden så vill hålla mig så frisk som möjligt...
    Tänkte hjälpa kroppen lite med lite äppelcidervinäger men det står inget varken på flaskan eller i gravid-böcker om det, men är det någon som vet så vore jag tacksam för svar..

Det gäller alltså Äppelcidervinäger på flaska inte i tablett-form... 

• Svar på tråden Farligt med äppelcidervinäger?
  • She is Me

Ja men absolut om det inte står någonstans att det man inte ska, så är det  ingen fara. Det handlar ju inte om några mängder direkt.

Google is my friend ♥
  • La Lola

Vad skulle kunna vara skadligt med det menar du?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • qouix
    La Lola skrev 2011-03-14 11:20:43 följande:
    Vad skulle kunna vara skadligt med det menar du?
    Nej, jag vet inte :) Bara tänkte om ifall att...
    Det är ju ändå ganska frän lukt och verkar starkt..
    så tänkte att det kanske skulle bli lite som alkohol på något vis i kroppen...
    Men när jag tänker efter så.. ja... vad kunde vara skadligt egentligen... Tungan ute
  • La Lola
    qouix skrev 2011-03-14 11:33:38 följande:
    Nej, jag vet inte :) Bara tänkte om ifall att...
    Det är ju ändå ganska frän lukt och verkar starkt..
    så tänkte att det kanske skulle bli lite som alkohol på något vis i kroppen...
    Men när jag tänker efter så.. ja... vad kunde vara skadligt egentligen... Tungan ute

Att fundera lite extra över sina rädslor kan vara väldigt nyttigt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Blevmamma060708

Nej då det är inte farligt,fick det som rekomendation att drick äppelcidervinäger när jag hade urinvägsinfektion och efter som förebyggande syfte av min BM när jag väntade första barnet.

• qouix
    Blevmamma060708 skrev 2011-03-14 12:33:29 följande:
    Nej då det är inte farligt,fick det som rekomendation att drick äppelcidervinäger när jag hade urinvägsinfektion och efter som förebyggande syfte av min BM när jag väntade första barnet.
    Ahh! Tack, då vet jag att det är grönt om en barnmorska har rekomenderat det...
    Så besvärligt att få kontakt med barnmorskan här, ringer man MVC kommer man till en telefonsvarare där man får knappa in sitt nummer och vänta tills de ringer upp under kontorstid och efter allt det känns en liten fråga lite onödig när de väl ringe upp en.. Tungan ute
Svar på tråden Farligt med äppelcidervinäger?