• snooslove

Kärleksböcker?

Hej!.
    Jag söker nu kärleks böcker. De ska vara skrivet på ett vuxet vis och inget för bara tonåringar.
    handlingen i böckerna ska däremot va om yngre människor.  liksom lite notebook , dear john stuk på de. men har ej funnit mer böcker från nicholas spark som intresserat mig. så tänkte om de finns mer böcker med samma stuk. Finna kärlek som ung lite så :).. 
    Gör inget om det är fantasy.
    Har ju läst alla true blood, och twilligt och harry potter så :)..

Gillar true blood och twillight extremt.

Så har ni lite tips på bra romantiska ( fantasy inte nödvändigt !) böcker :)..

Och helst inga serier om det inte är fantasy inblandat :).. 

/ sandra  

• Svar på tråden Kärleksböcker?
  • Paktia

hej sandra,

Jag håller på att skriva en bok om kärlek. det är en sant kärlekshistoria. jag kan säga kort om boken till dig om du gillrar så säg till mig.

bok handling:

En kille är ca 20 år och är kär i en tjej som går i hans klass och hon är ca 18 år. han är kär i henne i 3 år utan att säga till henne. hon tjejen hatar honom väldig mycket och han älskar henne mer än sig själv. men han säger inget till henne för att han hade visa saker som han skulle och att han vilje inte förlora henne för att om han hade sagt till henne så hade hon hatat ännu mer..

det är en mycket bra bok och som sagt de är en sant historia.. om du vill läsa så majla eller ring gärna till mig på nr 0700-64 97 17  majl: bakhtar_2006@hotmail.com

• SofieTrinh

jag har skrivit en sådan trilogin (fantasy) men den första delen kommer tyvärr inte förrän till första advent =)

Författare från Varberg med två underbara barn!
  • Iryelle

Om du gillade Twilight så kan nog Lauren Kates böcker Fallen och Torment vara något för dig. Har kommit ut en tredje bok Passion rätt nyligen om jag inte minns fel, har inte läst den än. Det är en serie om änglar och demoner.

• TheBobCat

Alanna-böckerna av Tamora Pierce, om du gillar fantasy

En serie på fyra böcker av Cynthia Voight: Jackaroo, Lyckas hjul, På falkens vingar, Elske.

Läst böckerna om Kendra och Rewell? Räcknas väl mera som skräckisar Drömmer Minns inte vad de heter på svenska, på engelska heter serien Midnight Secrets, författare Wolff Ryp

• TheBobCat
    TheBobCat skrev 2011-08-02 08:29:32 följande:
    Alanna-böckerna av Tamora Pierce, om du gillar fantasy

En serie på fyra böcker av Cynthia Voight: Jackaroo, Lyckas hjul, På falkens vingar, Elske.

Läst böckerna om Kendra och Rewell? Räcknas väl mera som skräckisar Drömmer Minns inte vad de heter på svenska, på engelska heter serien Midnight Secrets, författare Wolff Ryp
    Oj, läste fel. Dessa räknas nog som tonårsböcker. Ändå läsvärda Drömmer Svårt att hitta böcker som skrivits för vuxna men handlar om ungdomar. Som jag föresog i den andra tråden som nämndes här, vad tror du om Johanna Linseys böcker? Ingen fantasy (bortsett kanske från hennes framtids-böcker) men historiska, underbara kärleksromaner.
  • Faile

Diana Gabaldons serie med Främlingen som första bok. Riktigt bra.

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Kärleksböcker?