• Zelmilainen

hur tömma usb helt?

jag köpte ett usbminne för att kunna kolla på filmer på tvn. har tagit bort den gamla filmen från usb och skulle ladda över nästa, dock säger datorn att usb ej har tillräckligt minne. det är dock ej så. minnet har 4gb och filmen är ej ens i närheten av det. när mitt ex köpte ett usb en gång va det en kille som sa att när man flyttat många stora filer emellan så måste man göra nåt med usb för att få tillbaka den fulla kapaciteten, tömma det på nåt vis (och då inte bara med att slänga gamla filer i papperskorgen). frågan är bara vad. nån som vet?

tacksam om nån vet svar ganska snart då ja e hemma sjuk och ej orkar göra mkt annat än att kolla på film nu. 

nehepp...
  • Svar på tråden hur tömma usb helt?
  • emelillen

högerklicka och formatera i den här datorn

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • svartakatten

Kanske räcker med att formatera usb minnet? Bara att högerklicka när du är inne på den här datorn och formatera

• Zelmilainen

jag har en mac... inte pc. glömde säga d...

nehepp...
  • Zelmilainen

så mao funkar det inte att göra som ni beskrev då jag inte har "den här datorn", hehe.

nån som vet hur man gör på en mac? 

nehepp...
  • Zelmilainen
    Jättemagnetisk färgglad mammut skrev 2011-03-14 15:41:35 följande:
    Med mac måste du tömma papperskorgen efter att du har slängt filen i densamma. Om du inte gör det så finns filen kvar på usb-minnet som "dold fil".
    ok, ska testa
    nehepp...
  • Zelmilainen

det fungerade tack! nu blir det soffläge med film igen

nehepp...
  • EFI
    Zelmilainen skrev 2011-03-14 15:56:13 följande:
    det fungerade tack! nu blir det soffläge med film igen
    Vill du göra det ordentligt, så går du till programmappen/verktygsprogram/skivverktyg. Sen markerar du USB-minnet och formaterar det. Var noga med att formatera det rätt bara. Skall du kunna använda det till något annat än en mac så måste det formateras i FAT-format.

Apple user since 1987
  • Zelmilainen
    EFI skrev 2011-03-14 20:57:24 följande:
    Vill du göra det ordentligt, så går du till programmappen/verktygsprogram/skivverktyg. Sen markerar du USB-minnet och formaterar det. Var noga med att formatera det rätt bara. Skall du kunna använda det till något annat än en mac så måste det formateras i FAT-format.

det räcker med att tömma pappereskorgen för det enda ja ska ha det till är att flytta filmer till usb och se på tvn. men tack för skärmdumpen. kan va bra att ha i framtiden om det skulle va nåt
    nehepp...
  • EFI
    Zelmilainen skrev 2011-03-14 21:22:19 följande:
    det räcker med att tömma pappereskorgen för det enda ja ska ha det till är att flytta filmer till usb och se på tvn. men tack för skärmdumpen. kan va bra att ha i framtiden om det skulle va nåt
    Absolut, I'm here to serve!
    Apple user since 1987
  • Zelmilainen
    EFI skrev 2011-03-14 21:44:04 följande:
    Absolut, I'm here to serve!
    nehepp...
Svar på tråden hur tömma usb helt?