din skrev 2011-06-02 21:12:02 följande:
T:s
Hoppas du har fått hjälp, eller.------??
Jag skulle börjat psykoterapi, en kortvariant på 10 veckor, men dagen innan så ringde hon som skulle ha mig och hade själv blivit sjukskriven, jag blev paff och sen så självklart jättebesviken...men men..sen efter ett par veckor så fick jag en ny kontakt, men hon hade bara tider på dagarna, eftersom jag är lärare så funkade det inte, så jag ska dit först 20 juni

men men jag har försökt att fokusera framåt, att det blir ljusare dagar och att värmen har varit på intåg har bidragit lite till det bättre, även om det mesta kvarstår....
Så snart ska jag gå på den första sessionen, sen lär det ju inte bli så många gånger på sommaren då det är semestertid, men bra att börja iaf!
Helle333 skrev 2011-06-02 21:19:23 följande:
Hur gör jag? Jag var också blyg och tillbakadragen när jag var barn. Mobbad i högstadiet. Mobbad som vuxen av olika personer. Men så på mitt jobb en dag så kom det två personliga coacher. Den ena tipsade om Mia Törnbloms bok Självkänsla nu. Den boken har jag nu levt med i två års tid. Jag gör dagligen övningen Bra Tack Hjälp. Den fungerar. Det innebär att man varje dag (viktigt!) skriver ner MINST tre egenskaper hos en själv som är bra. Tex att man är en bra vän, idag var jag modig, jag är vacker. Sedan ska man skriva ner minst tre saker man är tacksam för: TEx för mig: Tack för pyret i min mage. Tack för mitt jobb. Tack för alla de erfarenheter jag fått under mitt liv. Sedan ska man skriva ner minst en sak under Hjälp. Det kan tex vara Hjälp mig sova gott inatt om det är så att man har svårt att sova, hjälp mig att stärka upp mig själv och min självkänsla etc.