mensvärk 3dagar efter ägglossning? någon annan?
hade ägglossning i fredags och fick på söndagkväll en hemsk mensvärk?!? har aldrig varit med om det förut det höll i sig hela kvällen o halva natten sen blev de bättre...
3 försöket att bli gravid..
hade ägglossning i fredags och fick på söndagkväll en hemsk mensvärk?!? har aldrig varit med om det förut det höll i sig hela kvällen o halva natten sen blev de bättre...
3 försöket att bli gravid..
Ja jag har det just nu... Dröjde nog bara 3 dagar efter ÄL-dagen, och det är en vecka sen nu. Sitter fortfarande med "mensvärk", fastän det är 1-½ vecka kvar tills dess.
Jag har haft många skengraviditeter.. men just såhär har jag aldrig känt faktiskt. Jag minns inte hur det var med mitt första i början
Är det nåt på g för dig, så kommer du säkert känna den där värken igen. Jag har känt det till och från varje dag sen förra veckan. Idag har det värkt hela dagen.
Vi får väl testa oss och se, om 1-2 veckor!
Jag kände illamående ca 3 dagar efter ÄL och har haft en fruktansvärd mensvärk idag ca 8 dagar efter ÄL, det ligger över livmodern och ryggslutet och sen sticker det till. Jag vet inte vad jag ska tro...mensen väntar jag inom en veckas tid... det är väl bara vänta och se.
Samma här!! Hade ÄL i lördags och har haft nu en timme av aj aj "mensvärk"¨. Tydligen är det ett gravsymtom eftersom livmodern börjar växa från dag 1. Hoppas hoppas!!!
Förresten så hade jag så förra grav också... nu försöker vi med barn nr 2
Känner igen mig! Ska dock tilläggas att jag inte har 100% koll på min cykel då den verkar ha kommit igång på riktigt efter p-piller och kör lite sitt eget race.
Hur som helst, så kände jag ganska direkt efter ÄL en svag molvärk i äggstockerna, ca 5 dagar efter vad jag tror var min ÄL fick jag tok ont (vilken iofs kan ha varit den faktiska ägglossningen). Molvärken har dock fortsatt även en vecka efter detta och kommer och går. Har även haft ömma bröstvårtor, vilket dock har get med sig nu. Nedredelen av magen är väldigt hård (jag tror inte den brukar kännas såhär i normala fall).
BIM på fredag (eller tisdag beroende på när min faktiska ÄL var). Uppdatera gärna hur det går för er! Då jag själv inte vet om dessa symptomer är normala för mig (eftersom mensen nu som sagt är igång på riktigt för första gången på 7 år) vore det spännande att höra.
Jag fick också som mensvärk 3 dagar efter min ÄL (7/3) denna månaden och det har hållt i sig mer eller mindre hela tiden. Mina bröstvårtor har kännts konstiga också och idag har jag mått illa hela dagen. Har testat ett par gånger men hittills inget + har iofs inte BIM förrän tidigast 21/3. Ska testa imorgon på morgonurin
Spännande att se hur det går för oss!!!!
Efter min ägglossning i januari fick jag molande mensvärk på vänster sida efter ca 3 dagar. Värken höll i sig, gjorde ett grav-test på dagen för beräknad mens och fick ett ! Sedan satt värken i ett par veckor till, innan den klingade av.
Är nu i vecka 10+2 och allt verkar bra hittills
Efter min ägglossning i januari fick jag molande mensvärk på vänster sida efter ca 3 dagar. Värken höll i sig, gjorde ett grav-test på dagen för beräknad mens och fick ett ! Sedan satt värken i ett par veckor till, innan den klingade av.
Är nu i vecka 10+2 och allt verkar bra hittills
Hej jag känner igen det där.
Sluttade med p-piller i samband med att jag hade min "mens" och den var slut ca 21/22 feb? Hade sex nästan varje dag ifrån 26/2-5/3. Vet inte när jag ska ha ägglossning eller hur det ska känns eftersom jag gått på p-piller i över 10 år. Runt den 2/3-3/3 så fick jag ganska krafig mensvärk och magknip. Sen hade jag väldigt stark mesvärk från ca 3/3 till 6/6 och massa äggviteflytningar
Sen hade jag ocså mensvärk fast inte lika starkt under 7/3 och 8/3 och då övergick flytningarna till att vara mer vattninga (kanske för mycket info för er) och några gånger trodde jag att mensen kommit för att det rann så.
Sen var det helt lugnt den 9 och 10, kände inget.
Sen kom smärtan igen i fredags och då var den stark och jag var helt säker på att mensen skulle komma. Sen kände jag inget i lör eller sön förutom att jag var lite snurrig.
Ska ha min mens nu ibörjan av veckan, eller jag vet inte för det ska bli min första riktiga mens.
Tror det bara var ägglossning, men jag hoppas så att det var något annat
Varför måste det vara så lika symtom mellan mens/ägglossning och graviditet! Man blir helt förvirrad och vet inte vad man ska tro...naturen spelar en ett spratt...
Jag vågar inte testa än, tror att det är för tidigt... är nog på bim -4 men är inte riktigt säker. När ger ni er på att testa?