• Sofistikerad

Visdomstand!!!

Hallåå.. Jag ska till en privattandläkare ikväll och röntga en av mina visdomständer.. Den började göra ont för några dagar sen o nu gör de ont när ja sväljer o kan inte öppna munnen helt. Går över med ipren så de e ju tur..
    Men iaf... Mitt tandkött e inte rött o svullet eller nått, utan mera åt de vita hållet vid tanden faktiskt (?)

Om man har en inflammation eller så, så borde väl tandköttet svulla o bli rött? Ere nån som har erfarenhet? Jag e så jävla nervös så jag svimmar, bara en undersökning känns som jordens undergång... E så jävla rädd att hon ska säga att den måste dras ut :(

• Svar på tråden Visdomstand!!!
  • DidleyDoo

Jag har dragit ut 2 och opererat ut en av mina visdomständer. Var precis som du supernervös men det gick faktiskt otroligt smidigt. Ena tanden spolade man bara rent de första gångerna jag hade problem, som du beskrev det med smärta, svårt att öppna munnen osv. Var inte heller svullen och röd men när tandläkaren spolade med koksalt (bara en trubbig plastspruta) kom det ut massor med äckligt var. Efter att den hållt på så några gånger med infektioner varje månad så var det faktiskt en befrielse att bli av med den. Var inte rädd! Och säg till tandläkaren att du tycker det är jätteläskigt, de flesta är faktiskt väldigt sjyssta och förståend.,

• anju79

Precis så hade jag det med min visdomstand för några månader sen. Ont o kunde inte gapa. Tandköttet vara bara lite irriterat med tandis ville ta bort den. Sagt o gjort, i med bedövning o sen tog det inte mer än en halvminut sen var den borta. Kändes bra:)

• Fotografen

Lyfter denna gamla tråd.
    Va hos tandläkaren och opererade bort en visdomstand i underkäken och allting gick bra tycker jag.
    Men nu 2 dagar senare så har jag fortfarande svårt att gapa..... Hur va det för er andra?
    Blev sydd efter operationen kanske skall till läggas.

• BloodyDisgusting
    Fotografen skrev 2012-01-12 20:05:14 följande:
    Lyfter denna gamla tråd.
    Va hos tandläkaren och opererade bort en visdomstand i underkäken och allting gick bra tycker jag.
    Men nu 2 dagar senare så har jag fortfarande svårt att gapa..... Hur va det för er andra?
    Blev sydd efter operationen kanske skall till läggas.
    Hej! Jag opererade ut en visdomstand i underkäken i tisdags. Blev också sydd. Jag hade svårt att gapa både tisdagkvällen, onsdagen och lite igår men nu är det ganska bra. Ge det lite tid eftersom du är svullen. Börjar det göra jätteont och du får feber så ringer du tandläkaren. 
Svar på tråden Visdomstand!!!