• Mistys Daisy

Kan man frysa Creme Fraiche?

Ja...eller nej?  

Eller ja..klart man KAN, men blir de bra?

• Svar på tråden Kan man frysa Creme Fraiche?
  • bubbelmaja

Jag gör det ofta. Funkar bra. Frågade personal i kyldisken en gång, som sa att det går bra. Kan bli lite knasig i konsistensen om man serverar kall sedan, men kokar man upp är det som vanligt. Låt gärna tina i kylen. 

• Mistys Daisy
    bubbelmaja skrev 2011-03-14 18:56:05 följande:
    Jag gör det ofta. Funkar bra. Frågade personal i kyldisken en gång, som sa att det går bra. Kan bli lite knasig i konsistensen om man serverar kall sedan, men kokar man upp är det som vanligt. Låt gärna tina i kylen. 
    Tack!! Skall göra sås på den, så då blir det ju kalas!!
  • SilverEmma

Där lärde jag mig något nytt! En fråga...kan man frysa det direkt i de burkar man köper det i? Alltså om man ha en oöppnad burk som man märker att man inte hinner använda. Är det bara att slänga den i frysen?

• Mistys Daisy
    SilverEmma skrev 2011-03-14 19:11:37 följande:
    Där lärde jag mig något nytt! En fråga...kan man frysa det direkt i de burkar man köper det i? Alltså om man ha en oöppnad burk som man märker att man inte hinner använda. Är det bara att slänga den i frysen?
    Det hoppas jag, för de va så jag gjorde... ;) satte en fryspåse runt med.
    Jag verkligen hatar creme fraisch men har en sås som den är god i men får alltid slänga hälften. Kan ju faktiskt spara en 5 krona där!
  • bubbelmaja

Det är så jag gjort. När jag insett att jag inte kommer hinna använda slänger jag hela burken i frysen. Har köpt asbilligt kortdatum ibland och haft ett gäng i frysen. Bara att ta fram då man behöver. 

Svar på tråden Kan man frysa Creme Fraiche?