• guztav06

    När kunde ditt barn cykla utan stödhjul?

    Är nyfiken på när era barn lärde sig cykla utan stödhjul!
    Min son fyller 5 i sommar och är inte i närheten av att kunna cykla utan stödhjul. Alla barn är olika men av nyfikenhet så vore det roligt att veta när det är "vanligast" att lära sig cykla utan stöd. :D

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kunde ditt barn cykla utan stödhjul?
  • cicci85

    Han lärde sig några månader innan han fyllde 5 år. Han hade först en 16" som egentligen var lagom stor men han vågade inte riktigt cykla med den. Köpte en 12" på blocket för 50 kr som han lärde sig cykla direkt på! Snart så kunde han även cykla på 16"-cykeln

  • ErikaS

    Våran son fick sin cykel när han fyllde 3 år och på sommaren då lärde han sig att cykla. Vi satte aldrig på stödhjul utan vi tyckte de var bättre att lära honom riktigt på engång. De tog bara nån dag så kunde han.

  • alvias78

    Min älsta dotter var 3 år när hon kunde cykla utan stödhjul.
    Sonen var 4½ år och yngsta tjejen blev precis 4 år och cyklar fortfarande med stödhjul.

  • Guld gossarnas Super Mamma

    Älste sonen hade en sk.  springcykel från det han var 2år och när han fylde 3år fick han en 16tums cykel utan stödhjul och han trampade iväg som han aldrig gjort något annat. 
    Lillebror ärvde såklart springcykeln och ska nu i sommar få en vanlig cykel utan stödhjul,han är 3år.  


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • 3tjejer

    Äldsta började med stödhjul och kunde cykla utan när hon var 4år och 8 månader. Andra dottern använde inte stödhjul utan hade balanscykel (springcykel, en sån utan trampor). När hon fyllde 4 (på födelsedagen) gick hon ut och skulle cykla på den riktiga cykeln för nu kunde hon för hon var 4. Jag försökte säga att man kanske behöver öva lite också men hon klarade det!
    Tredje barnet kommer nog inte heller ha stödhjul utan köra på balanscykeln. Hon måste bara få lite längre ben så att hon når ner till marken först

  • Cloudy

    Vet inte. De har inte börjat cykla ännu, de är snart 6 år och 3 år.

  • jagäraf

    Mina fyra barn har inte fått lära sig cykla förrän de varit i 6-års åldern och aldrig med stödhjul. Jag anser inte att de är mogna för cykling förrän i den åldern.

Svar på tråden När kunde ditt barn cykla utan stödhjul?