Vilket fack??
Hej alla!
Jag och min sambo ska köpa hus och för att få vårt lån så behöver vi båda gå med i facket... nu undrar jag om det är någon här som vet vilket fack man tillhör om man jobbar som personlig assistent???
kram
Hej alla!
Jag och min sambo ska köpa hus och för att få vårt lån så behöver vi båda gå med i facket... nu undrar jag om det är någon här som vet vilket fack man tillhör om man jobbar som personlig assistent???
kram
Varför måste man vara med i fack för att få ta lån?
Fackförbunden har ofta förmånliga medlemslån; jag har själv lånat en gång på ett sådant. Det brukar vara bättre villkor än "vanliga lån". Jag vet inte vilket fack som ansluter personliga assistenter; kanske kommunal? Ring LO och fråga (eller TCO eller SACO om du vill tillhöra dem)!
Vi måste vara med i A-kassan för att få lånet...
Jobbar du som personlig assistent tillhör du kommunalfacket. Fråga kommunen som har anställt dig.
Är själv medlem i Kommunal Älvsborg och har jobbat tidigare inom äldrevården.
Jag är också pers.ass. och jobbar för kommunen, har gått med i Kommunal.
Men om du jobbar privat är det kanske något annat....
Kommunal hör du till, jobbar själv på Kommunal Värmland. I vilken kommun/län arbetar du i? Jag kan i så fall ge dig ett telefonnummer som du ska ringa.
Säkert kommunal om du jobbar kommunalt, men ringa och kolla på olika och hör runt...kanske inte är dem som kan företräda dig bäst för att de vill bara ha medlemmar och sen när kommer till kristan är de urkasaa förhandlare av egen erfarnehet om de jag kommit i kontakt med iaf...kan ju finnas k undantag, men själv inte allt se säger och fråga, tänk kristiskt osv. Kanske t o m räcker att bara vara med i A-kassan?