• Danitra

Seriöst! Finns det något tråkigare än småbarnsföräldrar?!

Nej, det gäller inte alla men MÅNGA! Det är nästan enbart kvinnor och dom snackar ENBART om:
    Barnvagnar
    Barnkläder
    Leksaker
    Dagisstart
    Amning
    Annan mat

med liten variation för:
    "Såg du Big Brother igår?"
    "Asså, Solsidan - så sjukt kul!"
    "Mallis är verkligen inte samma sak som Thailand"
    "Män asså.."

Dör ni inte lite av tristess och meningslöshet?  

• Svar på tråden Seriöst! Finns det något tråkigare än småbarnsföräldrar?!
  • sockerslav

En av anledningarna varför jag inte umgås med min mammagrupp längre. Efter åtta månader tyckte jag inte amning, bajs och PoP's senaste kollektion var det mest intressanta man kunde snacka om. Däremot bollar jag gärna med väninnor när det gäller barnen, men det är långt ifrån allt vi pratar om. 

• Danitra
    sockerslav skrev 2011-03-14 20:40:25 följande:
    En av anledningarna varför jag inte umgås med min mammagrupp längre. Efter åtta månader tyckte jag inte amning, bajs och PoP's senaste kollektion var det mest intressanta man kunde snacka om. Däremot bollar jag gärna med väninnor när det gäller barnen, men det är långt ifrån allt vi pratar om. 
    Eller hur! Jag har försökt mig på lite umgänge på ÖF och dylikt men inte pallat med det. 
  • Pirum

Hehe.

Det är lilla tråkdöden direkt.

Men jag tycker mig märka att det mest gäller förstagångsföräldrar med barn som ännu inte har börjat på dagis, dvs upp till året ungefär.

Vi har lämpligt nog upptäckt att flera av barnens kompisar från dagis har sjukt roliga föräldrar och lekplatshänget har kompletterats med middagar och helgfika och barnvaktsutbyte.

• Gunnell

Hahahaha! Exakt! Fy fasiken så trist. Det här med solsidan var klockrent, det stod på förra söndag kväll och när min man skulle byta kanal så sa jag "Men jag mååååste ju kolla så att jag kan hänga med i snacket på öppna förskolan!" på skämt.

På måndagen på öf tog det väl ca 2 minuter innan någon tog upp det. När jag sa att jag inte sett det så kollade dom på mig lite som att jag var ett ufo. 

Sedan måste jag väl erkänna att jag är skapligt insnöad på min bebis. Som att jag har blivit lite dummare. Kan inte frågorna på "På spåret" lika bra som förr :( Ska ta tag i det.  

• Filbunke

Men herregud, mycket att störa sig på? Umgås inte med "tråkiga" småbarnsföräldrar då. Du låter ju inte speciellt rolig själv som stör dig på att folk inte pratar om det Du vill prata om.

• Gunnell
    Filbunke skrev 2011-03-14 20:49:46 följande:
    Men herregud, mycket att störa sig på? Umgås inte med "tråkiga" småbarnsföräldrar då. Du låter ju inte speciellt rolig själv som stör dig på att folk inte pratar om det Du vill prata om.
    Alltså, det finns ju inte jättemånga att välja på som är lediga hela dagarna :D 
  • Danitra
    Filbunke skrev 2011-03-14 20:49:46 följande:
    Jag är uttråkad ikäll. :-P

Jag är faktiskt väldigt rolig och intressant. 
  • Jisa

Hatar småbarnsföräldrar trots att jag själv har en son på 6 mån. Jag lever bebis 24h/dygnet och vill så gärna prata om något annat när jag träffar folk. Det sista jag vill snacka om är hur andras barn äter, sover och skiter.

Jag umgås inte alls med min mammagrupp, pallade inte med allt bebissnack. Drar mig tom för att träffa föräldralediga vänner. Nä tack och lov för mina singelvänner som jag kan träffa utan att bli dränkt i bebistjat.

• Filbunke
    Gunnell skrev 2011-03-14 20:51:04 följande:
    Alltså, det finns ju inte jättemånga att välja på som är lediga hela dagarna :D 
    Haha, nej precis. Dessutom pratar väl föräldralediga personer om det dom har gemensamt, barnen. Sammafösta i föräldragrupper med folk som man kanske aldrig hade pratat med annars. Vad finns det då att prata om för att starta upp liksom?
    Danitra skrev 2011-03-14 20:51:17 följande:
    Jag är uttråkad ikäll. :-P

Jag är faktiskt väldigt rolig och intressant. 
    Det tål ju att bevisas du.
  • Lindreas

Jag är nog också ganska insnöad på min bebis, men jag är väl medveten om det! Så mina barnlösa vänner slipper höra mitt tjat...

Svar på tråden Seriöst! Finns det något tråkigare än småbarnsföräldrar?!