• Fiffi0101

Pampers- Bajslukt som går igenom!

Är det fler än jag som tycker att bajslukten går igenom Pampers blöjor, framförallt Active fit? Om våran lilla (9 månader) har bajsat sittandes så går bajslukten igenom till kläderna! Och då sitter han inte i det länge utan vi byter så fort han är "färdig"....

Fler som märkt detta? Eller har jag bara ett extremt luktsinne?

• Svar på tråden Pampers- Bajslukt som går igenom!
  • miss mamma
    Fiffi0101 skrev 2011-03-14 22:36:43 följande:
    Är det fler än jag som tycker att bajslukten går igenom Pampers blöjor, framförallt Active fit? Om våran lilla (9 månader) har bajsat sittandes så går bajslukten igenom till kläderna! Och då sitter han inte i det länge utan vi byter så fort han är "färdig"....

Fler som märkt detta? Eller har jag bara ett extremt luktsinne?
    Kom ihåg att jag tyckte likadant med mina äldre pojkar... byte därför till Libero.

Liam <3 Leon <3 Olivia <3
  • Bess

Nej jag har inte märkt nåt mer på Pampers än på nåt annat märke.Tycker att det ibland kan "lukta igenom" på Libero också.
    Men jag har trott att det mera berott på barnets bajs just då, bajs kan ju variera liksom. För ibland går det inte igenom nån lukt alls och ibland kan man känna liiite.

• RedTopaz

Jag tycker det gäller alla blöjor tyvärr..

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • Ledilnaan

Gillar inte Pampers blöjor, luktar alltid kiss så fort barnen kissat en liten skvätt. Inte konstigt då att bajset också luktar.
    Använder Libero och är jätte nöjd.

• Silverkatten06
    Ledilnaan skrev 2011-03-14 22:44:17 följande:
    Gillar inte Pampers blöjor, luktar alltid kiss så fort barnen kissat en liten skvätt. Inte konstigt då att bajset också luktar.
    Använder Libero och är jätte nöjd.
    Jag fattar inte varför så många säger att det är negativt att det luktar kiss även om barnet bara kissat lite? Om barnet har kissat vill man väl byta och då är det väl bra om man direkt känner på lukten att det hänt nåt?
  • zannahh

Jag kan nog tycka tvartom, att det ar "bra" att det luktar lite bajs, da vet man ju att det ar dags att byta!
    Vad hemskt det skulle vara om det fanns luktfria blojor, och barnen gick langa stunder med bajs i rumpan. Jag anvander Active Fit (pampers), och ar supernojd! De ar de enda blojorna som gar tillrackligt hogt upp i ryggen sa att det inte lacker utanfor, samt att de ar tunna och darmed bekvamare (for min son) nar han gar, an tex Libero som ar sa tjocka i grenen.

• Ledilnaan
    Silverkatten06 skrev 2011-03-14 23:12:52 följande:
    Jag fattar inte varför så många säger att det är negativt att det luktar kiss även om barnet bara kissat lite? Om barnet har kissat vill man väl byta och då är det väl bra om man direkt känner på lukten att det hänt nåt?
    Om barnet bara kissat en liten skvätt så behöver man inte byta blöjan!
    Vill inte att mina barn ska gå runt och lukta kiss i onödan!
  • Dimitra
    Silverkatten06 skrev 2011-03-14 23:12:52 följande:
    Om barnet har stänkt en tesked kiss så byter inte jag blöjan. Vill gärna slippa kisslukten då.
    zannahh skrev 2011-03-14 23:18:31 följande:
    Jag kan nog tycka tvartom, att det ar "bra" att det luktar lite bajs, da vet man ju att det ar dags att byta!
    Visst är det bra om barnets bajs luktar så man snabbt märker att det är dags att byta. Däremot är det väl så där lagom kul att lukten sätter sig i kläderna och man måste byta body och byxa samtidigt?
    The Dimitra universe.
  • Silverkatten06
    Ledilnaan skrev 2011-03-15 08:02:38 följande:
    Om barnet bara kissat en liten skvätt så behöver man inte byta blöjan!
    Vill inte att mina barn ska gå runt och lukta kiss i onödan!
    Behöver och behöver... Jag byter alltid blöja så snart jag upptäcker att det kommit kiss i den  - oavsett mängd. Jag skulle inte själva vilja gå omkring med kiss i trosan så varför ska mina barn behöva stå ut med det?

Och vad lär man barnen då egentligen? Har ni samma resonemang kring kalsonger/trosor när de pottränas?
Svar på tråden Pampers- Bajslukt som går igenom!