2 hyresrätter? Ange fd sambo som medsökande så han får bostad på en hyresrätt till (ej samma kommun)
Jag har en liten frågan, jag och min fd sambo nu även pappa till min dotter separerade, och hyreskontraktet står i mitt namn och lägenheterna kommer antagligen omvandlas till bostadsrätter så min tanke är då att jag ska köpa lägenheten.
Jag har ensam vårdnad. Men jag vill att han ska finnas i min dotters liv, och han har inte möjlighet att själv kunna få lägenhet och det känns viktigt för mig han får det, så att vi kan dela på ansvaret och att båda har stadigt boende.
Problemet är att han just blivit av med jopbbet, avskriven från min adress sedan oktober 2010 var tidigare skrivna mer än 2 år på samma adress
Jag är registrerad och kan söka lägenhet och ligger bra till i kön, då är min fråga kan jag ange min fd sambo som medsökande, och att det sedan bara blir han som får bo där? behöver jag tala om att jag inte kommer vara medboende?
Söker på ettor och de hyror han komemr ha råd med, tänkte om alternativet sen kunde vara att jag avskrev mig från kontraktet och det förefalller att han har mest nytta av det och omständigheterna att vi just har barn, och har varoit samboende, kan det komma till betydelse?
Gör det någon skillnad om min lägenhet (med ganska stor säkerhet) bildas till bostadsrätt inom 1 år?
Just nu står bara jag som sökande, men jag vet inte om det är olika från olika bolag att man får skriva medsökande
och vilka regler gäller kring 2 bostäder, kan jag ananrs säga att jag vill hyra den, om de vet jag redan har en, för fadern och vår dotter ska kunna ha umgänge, (omständigheter är jag klarar inte bära hela ansvaret själv, 2 diagnoser psy) så är i behov av att båda, för dottern skull, har stadig bostad, och jag finner ingen lösning, han bor oinneboende för tillfället:(