• Laelia

3-åring vägrar trosor

Vi har tränat utan blöja hemma i typ ett halvår och hon klarar av det perfekt sedan några månader.
    MEN hon vägrar ha på sig trosor! Jag kan muta henne och så har hon trosor någon timma, ibland glömmer hon att dom är där, men så fort man försöker ha byxor över så blir hon helt hysterisk och ledsen. Jag säger till henne att vi måste träna lite varje dag, bara en liten stund och det accepterar hon. Min tanke är att hon ska vänja sig, men ännu verkar det hopplöst (efter 1 månads träning).
    Hon är inte imponerad av att andra tjejer har det eller att hon är "en stor tjej"
    Nu ska hon byta avdelning på förskolan till de stora barnen, men dom väntar tills hon är torr.
    På förskolan tränar dom på toaletten efter mat och sömn, men eftersom hon har blöja så kissar hon hellre i den.
    Nu köpte jag Liberos potty training pants, känns som en desperat lösning som förmodligen inte funkar ändå
    Någon som har lite tips?

• Svar på tråden 3-åring vägrar trosor
  • power

varför måste hon ha trosor?

• Lena

Har du provat olika modeller av trosor? Vissa passar vissa kroppsdormer och är det under tajta byxor är de flesta obekväma

• mrshannah

Skulle ta med henne så hon får välja själv, då blir hon delaktig och det kanske går lättare då.

• Laelia

Power:
    Det gör inget alls om inte har trosor hemma. Men på förskolan vill dom inte ha det så.
    Bara byxor är ännu svårare än trosor.

Lena, mrshannah:
    Vi har säkert 30 par trosor hemma, hon har varit med och valt några utav dem. Av dessa är det ETT PAR som hon kan tänka sig att ha på sig när vi tränar. När vi tränar korta stunder så får hon alltid välja mellan 2-3 par, fast hon väljer alltid samma par. (Vi har 2 av samma favoritpar.)

Hon klarar alltid att hålla sig torr med trosor och tar på dem själv efter hon vart  på pottan. Jag försöker att alltid ta av trosorna innan hon vill det själv för att kunna berömma henne ordentligt, ibland får hon godis eller glass som beröm men inte varje dag.

• Habaladabala

Vill hon gå utan helt eller vill hon ha blöjor istället för trosor?

• Laelia

Tjejjjen:
    Hon vill ha blöja och byxor på förskolan.

Idag blev hon jätteglad när hon skulle få sina nya blöjor med prinsessor på (dom där "Potty training").

Svar på tråden 3-åring vägrar trosor